Sommaren som var - i resor


Tycker att jag har packat väskorna ganska många gånger den här sommaren. Väskor för hela familjen och väskor bara åt mig själv. Packat väskor och packat husbil. Så antar att vi har gjort en hel del den här sommaren. 




Maj

Jag började med en jobbresa till Bern, Schweiz, i slutet av maj. Jag gillade Bern, en lagom liten stad med massor av vackra gamla hus och en hel del att göra. Själv hade jag inte tid för så mycket annat än jobb tyvärr, men såg massor av intressanta museer som jag gärna hade besökt.


Här är ett inlägg som jag skrev http://vackralillavardag.blogspot.com/2019/05/bern-med-daligt-samvete-del-2.html.



Juni

Juni började vi med att flyga ner till Malta med mina föräldrar och till andra veckan dök 3 av mina syskon också upp med sina respektive. Första veckan spenderade vi på lilla, mysiga Gozo. Vi hade en lägenhet i en bergssluttning med strålande utsikt ner över dalen och den lilla citadellen. Men den lilla poolen som var vår egen var nog den som pojkarna uppskattade mest. Många turer till olika stränder gjorde vi också medan vi upptäckte ön.


Här är några inlägg som jag skrev den veckan: Sex stränder på GozoGozos vackra citadellDen bästa stranden




Följande vecka flyttade vi till Maltas huvudö. Där bodde vi på ett lägenhetshotell med strålande havsutsikt i St. Pauls Bay. Besökte Comino och blue lagoon, Valetta, Mdina, Marsaxslokk, Popay village, Akvariet, Playmobil parken, och mycket mera. Testade på dykning gjorde många i gruppen bladn annat Romeo gjorde sin första dykning där utanför hotellet.


Här är lite inlägg från den veckan: Maltas blue lagoonTre olika typer av boende på MaltaValettaMdina och St. Pauls katakomberPopey willageMarsaxlokkGlad midsommarHajar på Malta


Test dykning av halva gruppen

När vi kom hem så fixade vi husbilen så att den kunde rulla igen. Och sen rullade vi först iväg till mina föräldrars villa.


Juli

Ja tanken var ju att Malta skulle vara vår ända resa denna sommar. Ingen Caravantrip alltså! Men sen så saknade alla lite husbilsliv och det blev till slut en 10 dagars trip runt Östersjön. Ner längs via Baltica med stop vid Rumoa stenbrott, vid slott i Lettland och i Vilnius. Sen fortsatte vi till Gdansk och därifrån till Rugen. Möns Klint blev vårt ända stop i Danmark, men den platsen gillade jag verkligen och barnen uppskattade campingen. Hem körde vi runt via Haparanda med stop i Sundsvall vid Leos lekland. Ja en omväg blev det sen ännu när vi hämtade upp två marsvin också. Nya familjemedlemmar blev det alltså också på den här resan.



Två svängar ner till huvudstaden i jobb hann jag med också i juli. Och många varv till villan med husbilen blev det också. Varav vi fick en vecka med riktigt extremt varmt och skönt väder och mycket bad.




Här finns några sommarinlägg: Dessa dagar maxar vi badtidenAtt stressaEn perfekt sommardagRegniga huvudstadEn möhippa


Augusti 

I augusti köpte vi ju egen villa. Det var sommarens stora händelse egentligen. Två turer ner till huvudstaden i jobb blev/blir det också denna månad. en gjord och en på kommande ännu.

Här några villa inlägg ännu: VillanDet tog slut för snabbt i år




Summa sumarum tycker jag att detta var en riktigt bra resesommar! :)


Kommentarer

Populära inlägg