Dessa dagar maxar vi badtiden!


"Nu åker vi och badar för tredje gången idag!"
"Igen??? Mamma, vi hade nog hellre bara tagit det lugnt här på soffan!"
"Jepp, men nu har vi bara två dagar kvar av värme, så nu badar vi!"




Jag kommer ju ihåg hur de gnällt tidigare i sommar, när man inte kunnat bada. Och jag vet hur det kommer att låta igen nästa vecka när det enligt alla prognoser kommer att vara kallt. Så nu tar vi ut maximalt av solen! Och väl vid stranden är det ju ingen som gnäller!

Så vi har badat! Här på villastranden, vid Vattaja (skit stranden enligt yngsta sonen, för man måste gå en bit från bilen, ett skrik när man har våta och sandiga fötter och måste sätta skor på och mamma vägrar bära, ja hur bär man när man har 3 väskor redan att bära på), och vid Lomamökit stranden (bara 100m att gå, dock inte roligt och skrikfritt den sträckan heller). 

Badat, ätit, badat, ätit, badat, ätit och sovit! Ganska bra dagar egentligen! Ja jag har ju lagt till lite jobb i mina dagar, men barnens har sett ut så hela veckan. 

Mina föräldrar är på Åland och gubben har varit på svensexa hela helgen och resten är på Jakobsdagarna så därmed har vi varit ensamma här på villan, jag och pojkarna. Vi fyra, hunden och marsvinen! Ja marsvinen är så klart med, man kan ju nte lämna dem hemma i flera dagar det första vi gör. Och flera dagar här mitt emellan oss har gjort dem betydligt mera vana vid oss. Vi sover ju alla i ett stort rum. Hemma hade det ju inte gått så snabbt. För dessa två var nog verkligen rädda när de kom. Men man ser redan en stor skillnad. 

Ja det var det om Marsvin och badandet. Nu skall vi hoppas att vädret idag också blir lika fint och vi ännu idag kan göra en baddag!

Här kommer ännu en bildbomb åt er av vår helg!


Lomamökit stranden



Vattaja 



Villa stranden




Kommentarer

Populära inlägg