Att komma hem denna gång


På semestern så kunde man helt koppla bort alla problem runt omkring i världen, för där på dessa paradisöar fanns inte dessa. Man såg ingen som gick omkring med munskydd och coronan var inte det ända som diskuterades. 





Ja på ett sätt såg man av det och det var att temperaturen mättes på alla som kom in i landet. Men efter det, inte alls. Och vi hade ett så dåligt internet hela tiden, eller nej inte dåligt utan vi var för många helt enkelt, så man fick lite välja vad man gjorde med sin nättid och jag prioriterade bort nyheterna och alla corona samtal på some. Bara för att helt kunna koppla av, så som man ska på semester! Det fanns ju nog ändå de i gruppen som följde med alla nyheter och man fick sig en redovisning om vad som händer oavsätt man ville eller inte.

Sen hemma så brakade verkligheten emot och hur man än försöker så kan man ju inte undvika att bli drabbad av hysterin som pågår. Nu är ju allt avbokat från alla barnens fritidsintressen till för talterpin viktiga läkartider. Men det är ju inget att göra åt, vi får bara vänta ut detta.




Hela veckan har jag gått och tittat mot fönstret där hon alltid sitter, irriterat mig över att behöva plocka upp maträster från golvet och inte sett ett ända hårstrå nånstans. Det var nått som fattats med andra ord!

Har man bara en säng så blir det lite trångt :). Som tur så har de hemma många sängar att välja på!

Eller tre egentligen! Våra små glädjespridare! De tre större djuren som varit på sin semester ännu tills igår eftersom ingen haft tid att hämta hem dem från min syster i Vasa. Lite för långt för att köra efter jobbet. Men tidigt på lördag morgon så satte vi oss i bilen, jag och Kevin, och körde för att hämta dem. 

 Vår äldste katt, som inte alls är en vänn av bilturer, jamade precis hela vägen hem. 1 ½ timmar i streck! Men nu är de hemma och en trevlig kaffestund med syrran och hennes Viktor fick vi också på köpet.




Så nu är det igen hund- och katthår överrallt precis som det skall vara. Alla är hemma och man får hoppas att vardagen kommer att få rulla nu nå så när normalt. Jag kommer inte att uttala mina åsikter om coronan här på bloggen, för det finns redan allt för många som tror att de är experter på ämnet där ute. Konstit när inte ens de riktiga experterna vet så mycket om ämnet ännu!

Om alla bara alltid skulle följa bundförnuftet när det handlar om alla slags sjukdomar så skulle det vara så lätt. Stanna hemma om du känner dig sjuk! Det är aldrig ett tecken på att du är duktig om du sitter på jobbet i feber!

Men trots allt, så önskar jag alla en stressfri söndag!

Kommentarer

Populära inlägg