10 frågor om Mars


Ny månad men ganska långt samma tankar eftersom vår semsterresa ännu fortsätter. 
Tror det räcker några dagar ännu innan alla tankar om vardagen efter resan smyger in. Men bra så! Nu är det semester som gäller!





Fortsätter det som jag började före gående månad (ideen lånad av Kugge), 10 frågor om den kommande månaden:


Första tanken under månadens första morgon:
Ja dte ver ju för nån minnut sen så: Hoppas det inte regnar och att rockorna och andra havsdjur håller sig borta idag!




Jag ska jobba med:
Jobba? Nää, det är semester en tid till ännu!
Sen från 11.3 framåt blir det jobb igen och dem vill jag inte tänka på nu.

Jag ska skriva:
Många blogginlägg om Seychellerna!

Vill jag försöka mig på:
Efter semestern blir det sockerfritt, brödfritt och hälsosamt igen!
Ja man kan inte påstå att det blivit nått sånt på den här semestern. Har nog aldrig varit på nå öar där det varit lika svårt att få tag på frukt. Liksom de gör reklam för lapin kulta i butiken på Praslin men en banan får man köra runt och leta efter. Och banan är också den ända frukten vi hittat.




Och få igång träningen igen efter semestern och kanske mera aktivt än innan! För att ryggen håller på och ger upp, kanske inte bara av träningsbrist utan en del beror nog på dessa betong skarpa madrasser som finns i detta ö-rike. Ryggen bara skriker efter en natt.

Den här boken ska jag läsa:
Som tips av en kollega så kommer jag att börja med Jussi Adler-Olsens serie Avdelning Q. Vad kan vara mer avslappnande på semestern än en riktig deckare. Ja så var tanken när jag åkte på semester och påbörjade detta inlägg. Men allt eftersom dagarna går så är det bara att konstatera att jag har inte tid för att läsa, det finns så mycket annat att göra. Fast om det regnar som det gjorde igåe, då hinner jag läsa åtminstonen en bok. 

Jag har mest lagt tid på detta som nu äntligen förverkligas:
Nåjaa, vår Seychellen semester fortsätter ju och nått annat viktigt händer nog inte i mars.

En målsättning som är möjlig att nå:
I mars? Kommer nog inte på nån sånn. Eller kanske bort nån av kilona som garanterat kom tillbaka under de här veckorna. Kan inte påstå att jag har levt enligt "den nya livstilen" precis.




Jag är mest kluven till:
Var man kan bada utan att bli stucken av en stingrocka. Och ja Coronan är väl den som alla pratar ch tänker på för tillfället. Men ännu har den inte kommit så nära in på så att jag skulle vara orolig och sen är vi ju friska till grunden allihopa. Vi kommer heller inte att trska med maskar för munnen genom flygfälten på hemvägen, de hjälper ju ändå inte! Nån följande resa har vi inte ens bokad och av andra orsaker än Coronan så avvaktar vi med det ännu. Som sagt tanken var att stanna hemma eller på villan denna sommar.

Det här ger mig energi just nu:
Semestern!
Ledigt, solen, havet!
Redbull!



Det här ser jag mest fram emot:
Ok, dessa svaren blir ju lite tråkiga men att ännu ha över en vecka kvar i solen. La Digue ön ser jag speciellt mycket fram emot att upptäcka. Och många fler vackra soluppgångar!



Kommentarer

Populära inlägg