Om nån missat, så det är varmt nu


Efter några sköna dagar på villan är vi nu tillbaka hemma igen och svettas i värmen. Hann nog inte vara många timmar hemma innan jag redan kunde ha åkt tillbaka. Så svalare havsvindar och barnvakterna, vi kommer tillbaka om några dagar!




De senaste somrarna hann man glömma hur varmt vi får hemma när det på riktigt är varmt under en längre period. Därför hade vi ju en fläktlampa i taket i sovrummet t.ex. Men när man inte behöver dem på nått år så kommer man ju inte ihåg varför de var helt nödvändiga dessa varma sommarnätter. Så istället för en svalkande fläkt har vi nuförtiden en kristallkrona i taket. Vacker, men helt onödig föt tillfället.

Så där under nattens varma timmar saknade jag verkligen svalkan i husbilen. Det blir ju riktigt kallt i den om man har takluckan öppen. Det är så skönt att få krypa långt ner under täcket. Så nästa natt kanske man egentligen borde sova i bilen. Fast det känns lite fel att sova i bilen när man har hela huset bredvid. 




Bada, bada, leka och fiska det är det som villalivet går ut och på. Och det gjorde de verkligen. 
Och besöka vänner och bada lite till.
Jag och pojkarna hade en riktigt trevlig lördag hos vänner med villa inte så långt ifrån vår. Pojkarna fick leka och jag en trevlig pratstund. 




När fredagen den 13:de inte var nån otursdag så var nog gårdagen det. Började med att låsa ut mig från kontoret när jag gick och hämta kaffe. Inte riktigt smart när klockan är 6.30 och man vet att nästa börjar jobba först efter 8. Till min otur så var alla vanliga vaktmästare och städare på semester också så det fanns inte ens nån som svarade när man ringde. Så det blev många kaffekoppar i väntan på att nån med nyckel skulle dyka upp! När de sen gjorde det så blev vi istället evakuerade ur huset pga nått som sprängt i värmen i labbet ovanför. Bara att konstatera att det var nog inte tänkt att man skulle jobba nått den här dagen.




Men riktigt bara otur var det ju inte igår. Flygbiljetter blev bokade och höstlovs resan för mig och de större pojkarna därmed bestämd. Förra året gjorde vi en roadtrip till Sverige och besökte vänner. I år blir det ett längre veckoslut i Dublin. Irland är ju inte ett eget land men en plats som jag inte ännu besökt och där lär vara fint. Så det ser vi framemot!


Kommentarer

Populära inlägg