"Gillar man att resa så gillar man värme också!?"


Sanden mellan tårna, en sval bris från havet, badande barn, nu är vi tillbaka vid villan!
Och verkligen inte en dag för tidigt. Höll på och förgås i värmen där hemma. Tror inte att vi under hela sommarens semesterresa hade så varmt som vi nu har haft hemma i några dagar. 


Och inte blev det bättre på kontoret eller gymmet heller. Den ena har inget och den andra har luftkonditioneringen sönder. Så gissa om det var skönt att efter en 8 timmars kontorsdag slänga sig i vattnet med barnen. Man får ju krypa för att få sig blöt men det fungerar, det svalkar!




"Man får inte klaga nu när vi äntligen har varmt!"
Så sägs det ju...
Men nog är det ju lite för varmt tycker jag. Hade man haft semester och inte behövt göra annat än släpa sig till stranden så hade det ju kanske varit ok. Då hade vi kunnat vara på villan hela tiden. Men nu förväntas man göra ett jobb och städa och fixa precis som normalt  och det i +30 graders värme. Och det går ju så där... Min mage klarar snart inte av mera kaffe. Och kaffe behövs för att man skall hålla sig vaken i ett kok hett kontor när man går igenom en massa sprickdata. Inte riktigt det mest spännande jobbet...

Vissa tror att bara för att man gillar att resa så tycker man om värme också. Stämmer troligen för många, men absolut inte för alla. Jag hade nog klarat mig med mera lagom värme och reser absolut inte för att hitta värmen. Gillar en behaglig temperatur. Inte för kallt och inte för varmt! Lagom är alltid bäst! 
Så om jag får välja på en solstol i skuggan och en i solen så väljer jag den i skuggan nästan 90% av gånger. 

"Varför reser ni mest till varma ställen då?"
Jo för att barnen gillar att bada och simma i havet och för det krävs det värme. Och för det andra så är det enklare att sälja en resa åt gubben om det är varmt och det finns ett hav i närheten. Han är inte så mycket för city-semestrar. 

Men för tillfället behöver man verkligen inte åka nånstans för att hitta värmen. Och ändå satt jag i flera timmar idag och googlade flygrutter och hotell till vintern. Kan tydligen bara inte låta bli :). 


Kommentarer

  1. Jag håller fullständigt med dig, jag reser inte heller för att hitta värmen utan av helt andra orsaker. Jag spenderar dessutom extremt lite tid på stranden eller vid poolen om någondera råkar finnas tillgängliga, för mig finns det så mycket annat intressant man kan lägga tiden på när man befinner sig i ett annat land! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. För min del blir det nog en hel del tid i solen ändå, eftersom barnen tycker om att bada. Men hade man helt fått välja själv så hade jag hellre rest under lite svalare delar av året och gjort annat än sola. Men är man många i familjen med många viljor så får man kompromissa.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg