Lucka nr 8


Alltså den här december månad bara rusar iväg, nu är vi redan framme i lucka nr 8 - 
Vilken egenskap hos dig själv skulle du vilja utveckla?

Nåja detta var lättare, en egenskap man inte gillar med sig själv, såna finns ju tyvärr en del! Men om jag skall välja en så skulle det nog vara tålamod. Jag skulle vilja ha mera tålamod. Jag vill helst att allt skall ske nu o inte senare! Vilket ofta blir en orsak till gräl hos oss... jag ber gubben göra nått, han svarar ja han fixar, jag står o väntar o väntar, men inget sker. För mig betyder detta att han tänker inte göra det alls medan det för honom bara var att han fixar det lite senare. I vissa av dessa fall skulle det kanske inte skada med lite mera tålamod från min sida (gubben, läs, i vissa fall, inte alltid).

Tålamod behövs ju verkligen också när man skall hjälpa sina barn med skoluppgifter! O jag är så dålig på att lära nån nått! När ens barn sen har precis lika lite tålamod som mamman så kan det ju ibland leda till gräl, skrik o tårar. Men här tycker jag att det börjar gå lite bättre. Har ju fått öva mig i snart 1½ år nu, så nå mera blir det inte gräl varje gång vi fixar läxor tillsammans. Men nog finns det ännu mycket att utveckla här! Jobbar på med den saken!


Mitt har inget tålamod alls ansikte! Vet, inte alls vackert!


 Detta är en del av Kajsons Julkalender, vill du veta mera läs här!

Kommentarer

Populära inlägg