Lucka nr 22


Börjar närma sig slutet på dessa luckor. Har varit riktigt roligt att besvara dessa frågor, åtminstone så har man inte behövt fundera på vad man skall skriva om varje dag!

Lucka nr 22 - Hur ser inventeringen i ditt liv ut med balansen mellan familj/kärlek/jobb/vänner/hälsa/självförverkligande?

Familjen är ju den som alltid kommer först o med små barn så är det ju den som upptar den mesta av ens tid varje dag. Jobbet måste man ju också sköta vare sig man vill eller inte. O det är oftast ganska svårt att få en bra balans mellan jobbet o resten av livet. Ibland tycker man att jobbet upptar för mycket tid. Speciellt när man måste göra långa dagar o man knappt hinner hem tills barnen skall o sova. Som tur så händer detta inte så ofta. Och de kommande månaderna så behöver jag inte fundera på jobb alls eftersom jag kommer att vara hemma med Colin igen. Tre långa månader!

Så när man tar bort jobb o familje delarna av dygnet så återstår inte så många timmar för allt annat eftersom man måste sova också. Men de timmarna kanske platsar under hälsa delen egentligen o dit hör nog också timmarna på gymmet varje dag. Lovade ju i början av hösten att det skulle bli åtminstone tre dagar i veckan med träning o det har jag nog nästan klarat av också. Så tycker hälsa sidan är i ganska bra balans.

Kärleken, vänner, självförverkligande, ja de blir ju ibland lite på sidan om. Lite sen, om det finns tid, efter allt annat viktigt. Men tycker nog att jag där också har en ganska bra balans. Visst finns det vänner som man har kontakt med väldigt sällan.Där kunde man skärpa sig!

Vad jag önskar att jag hade mera tid för är solnedgångar som dessa. Bara sitta o njuta av lugnet o stunden! Ingen stress, inga måsten!





Detta är en del av Kajsons Julkalender, vill du veta mera läs här!



Kommentarer

Populära inlägg