Lucka nr 3


Så var det dax för lucka nr 3 - Vilka tre drömmar har du som du vill uppfylla i närtid?

Mina drömmar har ju oftast med resor att göra. Sen kan man ju också fundera på vad är närtid... drömmar är ju ofta såna att de krävs lite längre tid för att man skall lyckas uppfylla dem. Sen finns det ju större o mindre drömmar förstås.


En dröm har ju varit att spendera en lite längre tid utomlands. Den kommer ju att gå i uppfyllelse i o med att vi åker till Mauritius för 1 månad i februari. Så det är väl dröm nr 1 (kanske lite fusk att välja en som man till 99% vet att kommer att uppfyllas).



En annan dröm eller kanske mera önskan egentligen, är att Colin skulle få vara hemma tills han fyller två år. Med en hel del kompromissande o planerande kommer nog detta också att lyckas. Att jag själv skulle få vara hemma med honom största delen av den resterande tiden skulle ju vara en större dröm. Så det var nr 2.



Sen den tredje blir mera resa, att vi kommer oss iväg med husbilen i sommar också. Vill ge Albanien en ny chans! Vill se nått annat än detta också (bilder under).




Hade egentligen kunnat hålla på o lista drömmar hur länge som helst. För om vi pratar resor så kommer de ju aldrig att ta slut, drömmarna alltså. Som i morse när jag läste om en bloggfamilj som skulle till Legoland i Malaysia o det slog mig att det måste vi ju också göra. Pojkarna har gnällt om att få övernatta på legolandshotell, vi har ju bott i husbil de gånger vi besökt legoland, o både jag o gubben har svarat åt dem att antagligen så blir det husbil nästa gång också. Men med Malaysia skulle man kunna kombinera storstad o pojkarnas önskan! Nått att tänka på o drömma vidare om!



Detta är en del av Kajsons Julkalender, vill du veta mera läs här!

Kommentarer

  1. Fina drömmar du har, och låter ju dessutom som att de kommer gå att uppfylla :) Undrar vad mina 3 drömmar skulle vara... Just nu är jag ju i Australien och bokstavligen lever en av mina drömmar. Kommer va här i upp till ett år enligt vad det verkar och sen vet jag inte riktigt vad jag vill. Kanske som andra dröm för en inte alltför avlägsen framtid skulle vara att ha pengar över till att resa lite till på väg hem till Finland, och sen fira en riktig jul på hemmaplan efter denna jul som kommer kännas ganska konstig milt sagt.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Australien hör nog till en av mina drömmar också. Men det blir nog sen i framtiden när pojkarna är lite större!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg