Hello vårdledigt


Ja inte riktigt ännu, men om fyra dagar så. Då börjar 9 veckor av vårdledigt o sen lite semester på det. Tre månader borta från jobbet blir det! Helt ok, känns det som!

Skall vara riktigt skönt att stanna hemma en tid igen o tror att det blir bra för pojkarna också att få ha sina föräldrar hemma på samma gång ibland också. Man märker så stor skillnad på Colin redan efter julledigt när vi båda varit mest hemma. O det bara efter tre dagar. Nu kan han redan leka med pappa en stund utan att hela tiden behöva hålla reda på mamma. Det har sina fördelar, när man åtminstone kan duscha utan att nån skriker utanför duschskåpet. 

Men hemma med tre gossar, dock de två äldre borta under halva dagen, det betyder inte mera egentid precis. Nu har jag haft lite egentid i gymmet varje morgon, i bilen till o från jobbet, små pauser under arbetsdagen ja o lugna kaffepauser två gånger om dagen! Men nu blir det ändring på det. Undrar om man kunde få en 1-åring o förstå att Mamma har kaffepaus klockan 9 o 14.00?! 

Så vad har jag för planer för min vårdledighet!? Ja, hotade redan pojkarna med att vi kommer att gå igenom alla deras skåp o lådor o så blir det ett stort loppisbord med leksaker. Får se vad det blir av den saken. För tidigare har de inte gått med på att sälja nått alls... Sen skall alla kläskåp gås igenom, allt smått o onödigt bort! Använder ändå bara en bråk del av allt som finns i mitt eget skåp. Sen borde jag hinna fixa några fotoböcker, planera sommarens resa, ordna upp lite i köket, få Kevins rum renoverat osv. Har alla dessa planer fast jag vet att man egentligen har mindre tid för sånt när man inte jobbar!

Men så innehåller ju dessa tre månader en ganska lång period av allt annat än vardag. Eller vi förflyttar vardagen till en tropisk ö istället o slänger till mina föräldrar o alla syskon i vardagen också... Får se vad det blir av det! Men åtminstone så blir det inte normal vardag, det kan jag lova!



Kommentarer

Populära inlägg