En Årsresume


Förutom resa så har vi ju gjort annat också detta konstiga år 2016! Är man intresserad av en tillbakablick så kommer en här! 

Januari

I Januari bloggade jag mycket om resor för då var det aktuellt med Kuba. Ganska spännande att resa så långt med en 6 månaders så det krävde en hel del förberedelser o det bloggade jag om. Bland annat om Bra UV-dräkt åt bebisresesängen som vi köpte, om våra problem med att få de vaccin som Colin behövde inför resan, sen skrev jag en bucket-list också och gjorde en matstol makeover.




Februari

Februari handlade ju också om Kuba förstås så det blev igen en hel del inlägg om hur vi gör på resor och om förberedelserna. Vi hade ju för första gången ett skolbarn med på resa och han hade en massa uppgifter att fixa o det bloggade jag om, resa med skolbarn. Bloggen fick äntligen en egen facebook-sida, så har du inte ännu gillat den så iväg o göra det så får du inläggen direkt i ditt flöde. Flera inlägg om förberedelserna en till pryl, sydde påsar för saker osv.




 Mars

Mars inlägg handlar mest om Kuba, men så finns det också inlägg om hur jag tänker när jag packade åt en bebis. På Kuba firade vi mina föräldrars 35 års bröllopsdag, min syster fyllde 29 år, Colin blev 6 månader o som kronan på tårtan så förlovade sig Johanna o Ville. När vi om hem lagom till påsken så var det dax för den traditionella påskäggjakten



April

Den första vår månaden var det sommarens resa som var i tankarna o detta märks också på bloggen. Jag bloggade bland annat om roliga platser för barnfamiljer att besöka, om vår första resa som barnfamilj, om 5 vackra slott i Europa, om fina Jurmala. Man fick också läsa om säkra vårtecken
i vår familj och om vårens första teaterbesök.




  Maj

I maj inleder vi vår kalasperiod som varar fram till september. Först ut är Romeo med kompiskalas med resetema o disko, sen blev det förstås släktkalas också. Så berättar jag lite om hur Norge blev till Korsika helt plötsligt. Maj innehåller ju annars också en hel del festligheter med första maj o en del avslutningar. 




Juni

Vi hann med annat än carvantrippen också i juni eftersom vi i år startade först strax innan midsommar. Vi firade bland annat Johannas o Villes förlovningsfest, var o tittade på Dinon, gnällde om hur växthus oftast inte passar att vara i osv.




Juli

Vi var på resa största delen av juli. Kom hem en vecka innan jag skulle börja jobba igen. Så vi hann inte så mycket här hemma under Juli. Men Toivonens djurpark hann vi besöka. Sen blev det lite sanningar om hur vardagen i husbilen egentligen ser ut.





Augusti

Jag började jobba igen o det blev en del omställningar med hur vi alla jobbar. Tog sin tid för alla att anpassa sig till den nya situationen, men för oss var det den bästa lösningen för den tidpunkten. Bloggade bland annat om skolstarten, vi firade Kevins 6 års födelsedag, besökte fartyget Kruzenstern och sprang på loppisrace o hängde på villan.




September

Den sista kalasmånaden firade vi Colins 1 års dag, själv fick jag panik över att vara halvvägs till 70, vi var och gick Kortjärv Naturstig med Kevins förskolgrupp, och så blev det en hel del tankar o annat strull denna månad. Fotade vackra bilder av Colin i höst naturen gjorde jag också.





Oktober

Jobb o vardag, en avstickare till St. Petersburg o lite fest i form av Halloween det var väl ungeför det som Oktober handlade om.




November

Började månaden med en jobb resa till huvudstaden och passade på o besöka Ateneum. Barnen tillverkade vackra tavlor åt alla pappor i släktet till farsdagen. Colin han målade också. Jag deltog i "Låt ditt barn klä dig" dagen. Och så firade vi lillajul förstås.




December

Denna sista månad, som ännu inte är helt slut, bjöd på mycket den också. Körde ju Kajsons Julkalender så därför blev det på riktigt ett nytt inlägg varje dag den här månaden. Men ganska lite inlägg om resor blev det. Julafton förstås höjdpunkten på denna månad, lite om julgranen som annars torkade ganska snabbt i år, men är ändå fortfarande väldigt vacker o barrar ändå inte.





Så var detta år summerat! Vi hann med en hel del. Hade själv glömt massor av vad vi gjort! Tur att man har skrivit ner en del!


Kommentarer

Populära inlägg