Lucka nr 13


LuciaDagen - Lucka nr 13
 Vems liv skulle du vilja prova leva för en dag?


Jahaa, en till fråga som jag inte har nått bra svar på. Ett bra svar på detta skulle ju vara nån super duktig, intelligent o framgångsrik person eller så nån Moder Teresa liknande person. Att få uppleva det som de gör o att hjälpa andra, det hade nog varit trevligt, åtminstone för en dag. Men jag vet inte, duktig o framgångsrik betyder jobb, jobb o mera jobb. Moder Teresa hjälpar typen betyder ju ännu mera jobb (dock betydelsefull sånt förstås). Men jag hade nog hellre valt nån person som lärt sig att njuta av livet! Sen har jag egentligen aldrig haft nå stora idoler eller förebilder, så vem den personen skulle vara vet jag inte.

Eller så skulle man ju kunna testa på nån super rik persons liv också, shop til you drop, en hel dag. Men ganska onödigt om det bara handlar om en dag. Så vid närmare eftertanke kanske man hellre hade testat på att vara Moder Teresa!



 Detta är en del av Kajsons Julkalender, vill du veta mera läs här!


Kommentarer

Populära inlägg