Tankar i värmen


Lördag o nu har vi varit på resa i 18 dagar! 
Två hela dagar till o så lämnar vi Korsika! Sen börjar uppresan med ett stop i Siena Italien o vid Bled-sjön i Slovenien åtminstone. Nått mera måste vi nog ännu hitta på också...




Ja nu har vi kört runt hela ön o sett en hel massa vacker natur o underbara gamla städer! Svettats lass i värmen o konstaterat att utan AC på taket i bilen hade man förgått på campingar. Men så är det ju regn o +11 grader där hemma så om man får välja så är jag nog hellre här! 

Vi har sett bra o dåliga campingar o konstaterat att alla är de för fulla den här tiden på året. Man får ta den plats som finns ledig o har ingen möjlighet att välja. Campingstandarden är inte heller nå riktigt hög. Dyrt är det också både campingar o maten. Men så är det högsäsong så det hade vi nog räknat med. 



Min uppfattning är att detta nog är en av de vackraste öarna i Medelhavet, men inte hade jag åkt hit varje sommar för det. Det finns massor ännu att upptäcka, men tror nog vi börjar bli klara med denna ö. Vissa platser bara slår en o man vill åka tillbaka. För vår del har såna platser varit t.ex. Kroatien o Montenegro. Jag vet inte vad det är med den här ön men jag får inte den känslan här. Här är vackert, många stränder helt otroliga, campingarna är helt av normal europeisk standard, det finns slående fina städer, soligt o varmt. Allt vi vill ha! Men ändå...vet inte vad det är. Troligen bara nå små saker som inte så barnvänligt o ibland är människorna inte så vänliga o sånt. Troligen så har vi bara råkat på fel människor o hade man inte behövt släpa på en barnvagn så hade man säkert tänkt helt annorlunda!

Ångrar inte för en sekund att vi åkte hit. Detta var verkligen ett ställe värt att besöka o upptäcka! Men ett ställe skall vara så bortom extra för att jag skall komma tillbaka. Världen är full av nya spännande platser så ser inte poängen med att åka på nytt o på nytt till samma ställe! 


Kommentarer

  1. Intressant det där, vad som gör att vissa platser har det lilla extra! Förr ville jag jämt till nya platser, men nu finns det även ställen jag gärna återvänder till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vissa platser bara har det där extra! Vi har också en del ställen "på vägen" som vi återvänt till flera gånger.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg