Knappt om tid


Nu känns det som tiden skulle ta slut! 
Eller tid finns ju i mängder men liksom på fel ställen...


Ta helgen t.ex. två förlovningsfester med en timmes mellanrum. Det går ju inte, speciellt inte när min syster väntar sig att man hjälper till lite också. Så vi blev tvungna att tacka nej till den andra festen. Kändes ju inte riktigt toppen när han som har festen t.o.m. kom till Mexico på vårt bröllop. Men det blev så här denna gång. 

Vi åker ju på vår caravantrip om 14 dagar o ännu är det mycket som inte är fixat. Vanligen så har jag ju använt ett helt år till att planera o fixa. Så två veckor före har vi alltid haft allt färdigt o klart för länge sen. Men eftersom vi nu kom på så sent att det blir Korsika så har jag inte riktigt hunnit med allt. Så iår blir det att åka med en lite dit åt plan. Sånt tycker jag inte riktigt om. Ta det som det kommer är inte nått för mig. Har vi en färdig plan så brukar vi hinna se o göra mera. Eftersom vi då inte behöver använda tid till planeringen under resan. Sitter hellre o bloggar eller bara njuter av mörkret o vågornas brus på kvällen än håller på o tittar kartor o söker campingar. Så nej, måste nog hinna få ihop en vettig plan. 

Men i år behöver vi åtminstone inte föra djuren nånstans innan vi åker. Vi får nämligen hus-och djurvakt! Min syster o pojkvän flyttar in. Så skönt o katterna får vara hemma istället för att sitta instängda inomhus hos mina föräldrar som de gjort de senaste åren. Så behöver man ju inte oroa sig över att huset lämnar tomt i en månad heller. Fast de nog hotade med vilda fester... :). 


Så här såg det ut ifjol när vi flyttade katter o kaniner hem till mina föräldrar!

Taket på villan måste också upp innan vi åker o så kanske man måste ta en sväng till Åland med ett flyttlass också. Åland hade varit jätte roligt, roadtrip med morsan o Colin. Får se om det blir av!


Kommentarer

Populära inlägg