Hemmaliv


Wau vilka sommardagar vi haft!
Soligt o allt blommar i trädgården! 
Hade helst varit ute hela dagen...men det går inte riktigt i detta mygg hel...te! Kevin konstaterade en dag när han tittade i spegeln  "mamma, jag ser helt prickig o sjuk ut"! 


O ja han ser ut som han hade nå koppor. Myggen älskar honom! Ingen skillnad hur mycket mygg-gift man sprutar så nån fläck hittar de ändå. Vanligen ansiktet förstås, för man vill ju inte sätta gift i ansiktet. Så vi har nog ändå varit inne största delen av tiden. Är inget nöje med att vara ut om man måste stå o vifta bort mygg hela tiden. Hade inte Romeo ännu haft skola hade vi flyt till villan. Där fanns inte så mycket mygg o hade varit så mycket skönare att sova i en sval husbil än här hemma. Kvällsolen lyser fint på vårt sovrum nämligen o det blir lite varmt.... 

Men nog gnällt, nu verkar det ju bli kallare igen. Lagom till helgen o villan! Typiskt!





Men lite har vi varit ute o testat på hur gräset känns!




Hängmattan har denna vecka blivit Romoes favoritplats o han läser böcker där! Helt frivilligt! Jag hoppar av glädje! Igår läste han hela tre böcker! Har aldrig hänt tidigare! Han kom in o sa "mamma, jag kan inte sluta läsa det är så spännande"! Jag bara "Yes, äntligen fattar han"! Böckernas värld kan vara så spännande. 
Tur att vi har biblioteket runt knuten. Verkar som om vi kommer att besöka det flitigt i sommar!





Kommentarer

  1. Vad glad jag blir när jag läser om din läsande pojk!
    Åsat

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen roligt att han plötsligt tycker läsandet är roligt!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg