Resfeber


Vet ni vad nu börjar jag ha lite resfeber! Men imorgon sätter vi oss på tåget, skolpojkarna och jag, och åker mot flygfältet och på eftermiddagen lyfter flyget mot Dublin och land nr. 51. 


Det blir första gången som jag flyger ensam med nån av barnen. Vi åker ju oftast hela familjen eller så bara jag ensam. Men pojkarna är ju så stora så det skall inte vara nått problem. Tror att det t.o.m. skall finnas tid för mig att sitta och läsa i flyget. Annat hade det varit om vi tagit vår lite vildare och mycket envisa lillebror/minsting med. Att åka ensam med dem alla tre, det kunde jag ha varit lite nervös för, men dessa två är det inga problem med. 




Vet ni det är också första gången som pojkarna åker tåg i Finland, alltså helt vanligt tåg. Varför undrar ni, har de inte åkt tåg tidigare?! Jo för att det är så mycket behändigare med bil, när man är många och har mycket packning. Våra tåg är ju verkligen inte gjort för att åka med stora väskor. Finns ju knappt nånstans att ha dem. Går ju bra om man har en väska, men är de 5 så blir det lite problem.

Så bara att överleva en arbetsdag och skoldag till och så tar vi semester i 4½ dagar!
Kanske bra med semester när man igår stövlade in i köket på jobbet och en kollega tyckte att man såg ganska hängig och zombie-lik ut. Han hade nog helt rätt. Igår var ingen bra dag. Hade huvudvärk och ryggvärk hela dagen och jobbet hade kunnat vara intressantare, så humöret var inte riktigt toppen. Så t.o.m. utan sår i huvudet liknar man lite zombie också i år. 


Kommentarer

Populära inlägg