Innan jag fyller 40 - listan


Man kan göra otaliga bucket-listor och jag har gjort flera av dem under åren. Men listor och drömmar ändras med åren. Både pga av att man får bocka av länder/platser och för att ens drömmar förändras. Man kanske inte längre drömmer om samma saker som man gjorde för 5 år sen. 

Så jag har gjort en lista "innan jag fyller 40" med såna platser som jag vill besöka inom de kommande 3 åren. En realistisk lista, inte en drömlista! Ja åtminstone så kunde man hoppas att den var en realistisk lista. Men medan jag skrev ner fler och fler platser och länder så var det bara att godkänna för sig själv att här kommer nog att behöva prioriteras och väljas. För listan blev bara längre och längre och 3 år är ändå inte en så lång tid...


1. Malta och Gozo
Öar i Medelhavet som jag inte ännu besökt. Ett nytt land! Har hopp om att detta blir av i sommar. Kanske en vecka på var ö.



2. Island
Med sin vilda och underbara natur.


3. Marocko
Och då speciellt Marrakech med sina färglada och exotiska miljö.



4. Singapore
Ja eller Kuala lumpur eller Hong kong, alla de där stora i Asien duger bra

5. New York
Fortsättningsvis finns New York med på min önskelista. Staden som lär ha det mesta. Dit man kunde flyga relativt billigt, men ändå har det inte ännu blivit av.

6. Irland
Ja det är bokat och klart, vi åker om 18 dagar!

7. Dubai




8. Zanzibar
Lär vara otroligt vackert och vi har lite planer på en familjesemester hit nästa höst/vinter. 

9. Sri Lanka
Tycks vara väldigt populärt för tillfället med sina fina stränder.



10. Mallorca
Vill se varför alla åker hit!

11. Azzorerna
Otrolig natur lär det vara.

12. Egypten
Pyramiderna är nått som jag och Romeo längtar efter att se.


Ja jag kunde som sagt göra den här listan hur lång som helst! Men 3 år är bara 3 år och detta är redan mycket... så får se hur det går!


Kommentarer

  1. Kan verkligen rekommendera Malta, var där i april och det var helt fantastiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tänka mig det, får verkligen se till att malta blir av i sommar! Tror en vecka på Malta och en på Gozo skulle bli en super semester till sommaren.

      Radera
  2. Många fina resmål! Gillar särskilt Malta, Island och Irland! Sri Lanka ska vi besöka i vinter, ska bli spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi håller också på och tittar lite på Sri Lanka, ett väldigt bra alternativ om en sportlovsresa blir av också i år.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg