Vad rekommenderar du till vinterresa?


Vinterns semester och vart den skall gå är nått som många planerar för tillfället! Vi likaså. 
Under de senaste veckorna har jag flera gånger fått frågor om vilket ställe jag rekommenderar. Egentligen så har vi ju inte besökt så många platser utanför Europa men nå ställen kan jag åtminstone rekommendera. 




Mexico

Varmt, fina stränder, god mat och fin historia. 
Ett land som jag bara besökt utan barnen, men eftersom det finns bra all inklusive alternativ så kan jag inte tro att det är nått problem med att åka dit med barn. Gravid var jag dock, den gången och blev tvungen att testa på den privata läkarkliniken i Playa del Carmen. Och den var helt super, inga problem alls. Dessutom så berättade de också att vi skulle få en liten pojke! En trevlig överraskning, att få veta vilken sort det blir redan i vecka 16 och dagen före vårt bröllop. 




Mauritius

Varmt, en del fina stränder (lite smala är de oftast), mycket att göra och se. 
Absolut barnvänligt land. Lokalbefolkningen kanske lite less på turister så därför blir man inte så vänligt mött alla gånger. Men ett enkelt land att köra omkring i, trots vänstertrafik och det faktum att det oftast räcker länge att ta sig nån vart. Men är man ute efter party så är detta nog inte rätt ö. 




Dominikanska republiken

Absolut vackra stränder, fin natur, god mat, en hel del att se här också. 
För mig tar det lite emot att rekommendera detta land, bara för att en taxichaufför var otroligt dålig, han och jag fick till ett ordentligt gräl, trots att han egentligen inte ville tala med mig utan med nån av männen istället. Men om man ser bort från denna gubbe så var landet helt ok. Vi bodde på ett all inklusive hotell med en då 1 åring och det gick hur bra som helst. Dock hade vi med en hel del mat åt honom, egentligen nästan all. 




Kuba

Om man vill ha nått lite extra! 
Inget fel på Kuba, men man kan inte förvänta sig för hög standard. "Detta är Kuba, det skall vara så här!" åker man med den attityden så blir det bra. Vi hade lite otur och hamnade på ett hotell som invaderades av hundratals festande tonåringar från Kanada. Så detta kanske lönar sig att fråga om innan man bokar för Kuba lär vara Kanadas motsvarighet till våra Kanarieöar. 
Men fina stränder fanns det, Havanna är jätte fint, likaså Trinidad. Vi åkte med en 7-åring, 5-åring och en 6-månaders och det gick jätte bra. 




De här fyra hade kanske varit Top 4 för min del av de ställen som vi besökt, om jag hade behövt åka tillbaka till samma ställe igen vill säga. Sånt behov har jag oftast inte!

Så vart har ni själv tänkt resa då?

Ja det ni, är ännu lite öppet. 


Kommentarer

  1. Spännande tips! Jag har inte varit på något av dessa ställen. I vinter reser vi till Sri Lanka! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sri Lanka ser vi också på för sportlovet :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg