Konstiga bett och feber


Så var det sjukstuga hos oss igen. Men bättre nu än nästa vecka. Nu hinner de kanske bli helt friska innan höstlovet och Dublin. 




Hos oss kommer vi väldigt sällan upp till febertemperaturer, alltså över 37. Har inte hänt en enda gång ännu i år fast de nog haft förkylning och varit sjuka. Men de är alla tre precis som jag, vi har som normalt en ganska låg temperatur, mätte på mig själv igår och det var det vanliga 35,6 grader. 

Så igår när jag under kvällen tog tempen på dem en efter en, först Romeo strax efter att jag kommit hem från jobbet, sen Kevin efter maten och mest bara för att av Colin blev jag ganska förvånad när vi kom upp till febertemperaturer på alla. Blev tvungen att testmäta på mig själv, för kanske det var nååt fel på saken, men nej. Bara att konstatera åt gubben "grattis, de är alla hemma med dig imorgon!" 

Sen har Romeo nå konstiga bett-liknande, kliande, röda fläckar lite här och var. Om de har med febern och göra är lite osäkert, för de liknar mycket såna jag har haft på benen efter ohyra som katterna släpat in. Katterna får egentligen inte sova i sängarna, och ohyran är en av orsakerna, andra är hårmängden. Men den äldste av katterna lyssnar bara på mig när jag är vaken. Så snabbt vi somnar smyger hon upp i sängen. Och har hittat henne många gånger i Romeos säng den senaste veckan. Så detta kan vara en orsak, men de får nog söka upp en doktor ändå idag för att vara säkra. Kan ju vara nått annat också.

Men tvättade nog redan allt i hans säng igår, för säkerhets skull. Ingen stor sak när det bara handlar om en säng. Men när jag i sommar upptäckte att det började klia efter att jag bytt lakan då var det värre. Betydde ju att ohyran fanns i den stora klädkammaren med alla lakan, badlakan, täcken och vem vet vad. Den tvätt proceduren tog flera veckor. Men blev ju rensad på samma gång, så nån nytta med allt. Men gör nog helst inte om det!

Så nu blir resten av familjen hemma idag och jag skall ställa mig mot gymmet och sen mot lite fältjobb. Blir en fin omväxling mot allt kontorsjobb att komma ut i naturen en dag. Hur naturen nu ser ut på detta ställe numera, det är sen en annan sak.




Kommentarer

Populära inlägg