Pocket wifi


Gillar man att ha tillgång till internet precis vart man än går, också utanför EU, så är Pocket wifi ett väldigt bra alternativ. Och dessutom ett väldigt enkelt och billigt sätt!


Jag testade Pocket wifi i Japan i maj och kommer garanterat att göra det fler gånger. Då var det av en slump som jag kom i kontakt med detta eftersom det fanns att beställa på samma ställe som tågbiljetter som vi skulle ha.




1. Man beställer och betalar! Men kom ihåg att göra det flera veckor på förhand för annars hinner det inte! Man kan beställa sin Wifi till hotellet eller nån annan adress, men eftersom vi då skulle vidare direkt så valde jag att hämta upp min på Tokyo flygfält.

2. Framme tog jag mitt bokningspapper och traskade till flygfältets postkontor och löste ut mitt paket. Inga problem! 

3. Öppnade och följde instruktioner och vips hade vi båda två Wifi. 
Wifin fungerar för upp till 5 apparater på samma gång, så länge som man håller sig nära den som bär på den lilla svarta dosan. Tydligen så kunde man också använda den på hotellet fast man var i olika rum. Laddningen fungerade precis hela dagen, bara man minns att ladda den förstås!
Jag var väldigt nöjd med den. 


Pocket wifin fungerar, mina kollegor och jag använde oss av en gemensam pocket wifi under hela resan!

4. När man sen åker hem så plockar man bara in alla delar i det kuvertet som kom med och droppar den i en postlåda på flygfältet. Väldigt enkelt!




Tydligen så finns denna service på ganska många håll i världen, så detta kommer vi verkligen att använda fler gånger. 


Kommentarer

Populära inlägg