En ladda batterierna helg


Höstfärger, minus grader, stora fiskar, mycket folk, det är en villadag på hösten!
Pojkarna hade väntat i veckor på att få komma tillbaka till villan. Fiska och leka! 


Vi startade tidigt på söndag och anlände fram lagom för att väcka alla andra. Ja anlände alldeles för tidigt tror jag de andra tyckte, men inte kan man ju sova bort hela dagen :).
Vi anlände helt lagom till de sista stänken av soluppgången. Helt magiska färger över havet!




Vi tog en andra frukost och sen var det dax att fiska!
"Int kommer det nå fisk nå mera i år!" sa en. 
Sen visade det sig att det var han som lyckades få på den stora fisken. Drog av linan och försvann gjorde den förstås. Men efter det var det många som plötsligt ville fiska. Och den här ena sprang ut med sitt spö ganska många gånger under dagen. Men den stora hade nog försvunnit!




För vissa handlar villan om att fiska och leka och för vissa är det mys och mycket gosande. Belle förstår att ta ut allt av ett ställe med mycket folk. Nån vill nog hela tiden klia mig, tänker hon!




Efter lunch blev det kaffe och tårta för att fira min pappas födelsedag. Och efter det tog vi en promenad ut till simstranden. 
Vissa små var lite för trötta för att orka gå. Då är det tur att det finns såna som orkar bära en. 




Simstranden den fanns det inte mycket kvar av för tillfället. Vattnet var väldigt högt och ännu högre hade det varit dagen innan. 




På hemvägen blev vi lata! Och ringde"taxi"!

Taxin som förstås körde mycket försiktigt och ingen satt egentligen på kanten när vi körde.




Blev en riktigt lyckad villadag! 
Efter den veckan behövdes det en lugn helg. 

På kvällen försökte jag mig ännu på att fånga norrskenet. Men det blev mera ett lite halvt försök i pyjamas från balkongen. Var kallt och min kamera ville inte alls samarbeta. Men så blir det ofta när man egentligen aldrig haft nå tid för att ordentligt lära sig använda den. Hade nog behövts lite mera manuell inställning för att dessa bilder hade blivit bra. Men man ser vad det är! Och denna gång nöjde jag mig med det och kröp ner under det varma täcket igen. 




Kommentarer

Populära inlägg