Dublin, en kort summering


Så var vi nästan hemma, bara några timmars väntan och en tågresa hem och så är vi där. Vi hade en riktigt bra resa, fast den yngsta av oss kanske inte riktigt alltid gillar att göra så mycket annat än spela. Meningar som "mammaaaaa, jag orkar inte mer", "mammmaaaaa, jag dör", "mammaaaa, jag har så sjuka fötter", "mammmaaaa, är det meningen att vi skall gå hela höstlovet", "skulle jag vara president så skulle jag stänga alla museum", sånt hördes nu som då. Man kunde nästan tro att det är tungt att vara på resa med mig! :) Men som tur så kommer det ibland också lite mera positiv feedback av dem! 




Så summa summarum så tror jag att vi hade ganska roligt ändå! :) Så i det här inlägget får ni en snabb summering av våra dagar. Flera längre inlägg om de olika sevärdheterna kommer i senare skede.

Fredagen var bara resedag (bil, tåg, tåg, flyg, taxi) och när vi väl kommit fram till hotellet på kvällen så gjorde vi inget annat än hämtade mat till rummet och sen var det sov dax.




På lördag började vi med en full irländsk frukost och så gav vi oss ut på stan. Blev en hel dag med gamla böcker, arkeologi, Disney store, slott, parker och barer (som vi aldrig gick in i). Ja vi hann med en hel del (men tydligen inte med en ända liten öl). Innan vi tydligen dog och inte orkade mera. Blev en pizza på rummet den kvällen när vissa inte orkade gå nå längre än bort till hörnet av gatan.




På söndag steg vi upp tidigt och traskade iväg till vår mötesplats. Vi hade nämligen bokat en bussresa till Belfast och Titanic museum. Blev en hel dag med Titanic och norra Irlands spännande förflutna. Båtar, stads promenad, Titanic museum, mycket intressant. Och tillbaka var vi först 7 på kvällen. 




På måndagen ville vi inte gå mera så vi tog en Hop-on-hop-off buss runt staden. Ganska kall morgon att sätta sig på taket av bussen kunde vi konstatera, men åtminstone så behövde man inte gå. Det och lite shopping och sen var det dax att ta sig till flygfältet och hem. Inget extra traskande idag eftersom Romeo tycks ha feber. Ganska hängig gosse har han varit hela dagen. Men några fina parker i höstskrud hann vi med. 




Och nu bara väntar vi, och väntar och väntar i några timmar ännu. Tills tåget går 6.00. Tror att nästa gång tar vi nog bilen igen ner hit, som vanligt. Då blir det inget väntande eller onödiga extra nätter. Jag får nog hänga på hotell i den här staden helt tillräckligt pga jobbet ändå. 


Så det var en kort sammanfattning av vår resa. Mera kommer senare!


Kommentarer

Populära inlägg