Hiss eller diss


Sista dagen, i kväll går flyget tillbaka till vardagen, eller nåja min semester fortsätter ju ännu en hel vecka, men vardag för många av oss. Mina systrar de åkte redan för en stund sen för att ta ett morgonflyg hem, så nu är det igen bara vi kvar. 




Vi vi kommer att äta frukost och slänga det sista i väskorna och så checkar vi ut från AX sunny coast resort and spa. Stuvar in väskorna i bilen och sen har vi ännu en hela dag att avverka. Vi hade tänkt bli kvar på hotellet och ta en sen check out men sen skadade lilleman sin tå och han kan inte simma i poolen som innehåller saltvatten, så då blev det ändrade planer. Blir troligen nån timme på Mediterraneo Marine Park istället. Och sen hem med kvällsflyget och landrar gör vi strax efter midnatt i Helsingfors och kör hela natten hem. Så troligen öppnar vi dörren hem med mycket små ögon och väldigt pigga söner lagom till frukost imorgon. 

Vi har haft en super resa igen! Myggorna och alla fortfarande kliande betten förstörde lite min resa men det är svårt att göra nått åt sånt. Vi lyckades få tre helt ok boende, ingen jag lyfter i skyarna, alla hade sina svaga sidor, men helt ok var de. Gozo visade sig vara precis så mysig och lantlig som man läst medan huvudön igen var lite för full proppad för min smak. Otroliga trafikstop hela tiden och vi har fått många skratt när vi tittat på hur de parkerar sina bilar. Ingen skillnad egentligen, bara man själv ryms, skit samma om man blockerar helt alla andra. Igår efter att de först försökt lyfta en bil så kom polisen och redde upp situationen. Ja det kan vara underhållande att sitta på balkongen. 

Förutom Cominos strand, som var alldeles för liten för den mängd människor som dagligen besöker den, så har vi inte hittat nå många bra stränder. Jämför man med Sardinien, ja man kan inte ens jämföra dem, så mycket sämre är de här. Men vackra gamla städer finns det gott om.

Så Malta var ett land till på min lista, väl värt att besöka, men den hamnar nog i kategorin "kommer troligen inte att besökas igen" för min del (ok, de flesta platser hamnar där för min del, det skall vara nått alldeles extra för att komma i "kan besökas igen"). 

Så en sista soluppgång över St. Paul´s bay!






Kommentarer

Populära inlägg