God morgon den perfekta utsikten, säger jag


Alla håller ju verkligen inte med om detta, men för mig är detta perfekt! En utsikt över en vacker gammal stenstad, kyrkklockor som klämtar och tuppar som gal och alla andra som sover. Nu kan det knappast vara bättre, eller jo, ja har kaffe också och ett fungerande wifi. Nu skall jag njuta de sekunder då denna idyll räcker.



Nu är vi alltså framme vid vårt andra boende på Malta och har varit här i två dagar redan och jag trivs verkligen. Denna farmhouse var det första jag bokade för den här resan och allt annat är byggt omkring denna vecka. 

Men nu skall vi ta det från början och hoppa tillbaka till söndagen när vi packade in oss i bilen klockan 4.00 hemma i ett nästan lika varmt Österbotten. Resan ner till Helsinki-Vanda flygfält gick bra fast jag börjar bli lite orolig för hur länge man mera kan lita på att min gamla bil skall ta oss fram dit vi skall. Men denna gång gick det ännu bra. Framme i god tid och bra med tid för en sen lunch ännu. 



"Va ska vi bara flyga i 4 timmar!"
"Behöver vi inte byta flyg?"
Jo och nepp, den här gången gjorde vi det enkelt för oss och tog ett direktflyg med Finnair.
Framme på 4 timmar, en resa som med husbilen nog hade tagit åtminstone 2 dygn av non-stop körande. Länge jo, men körandet har ju också sin charm. 




Så framme på Malta var vi 18.30 på kvällen. Sen tog det nog lite längre än det brukar att få ut hyrbilen och sist och slutligen hade vi en större bil än vi skulle. Men när vi packat in oss 7 personer och allt bagage så var vi nog lyckliga över att vi hade en modell större bil. Inte mycket plats att ge bort.
Lite ovant med vänstertrafik igen den första sträckan men sen rullade det på utan problem igen. Alla små öar som vi hamnar på tycks ju ha vänstertrafik.


Bilen utanför Coast ridge mansion

Så utan nå större problem hittade vi fram till vårt första boende, Coast Ridge Mansion. inte helt lätt att hitta det rätta huset när det inte förekommer nån skyltning alls, utan man måste nog själv veta vart man skall (eller google maps hittar ju när man har adressen) och sen gå o fråga sig fram.

Ett litet familjeägt hotell var detta, vänlig personal och rummen var helt ok. Med dörr rakt ut till poolen så var det ideal för oss.


Vår dörr var den längst till höger.

Pojkarna slängde sig i poolen det första de gjorde och också det första de gjorde följande morgon. Så om man skall gnälla över nått så var det wifin, den fungerade inte alls och vi hade stora problem med att få nätet i telefonerna och fungera också.

Följande morgon bjöds vi på en helt ok frukost innan vi lämnade stället (glömde pojkarnas våta badbyxor på stolen utanför rummet gjorde vi också) och satte av mot hamnen och färjan till Gozo.




Och här stoppar vi för idag. För nu är det dax att sopa av terrassen och göra mig en andra kopp kaffe och förundras över det magiska i att jag lyckades få detta klart innan nån ropade "Mammmaaaaaa"!



Kommentarer

Populära inlägg