En promenad


Där gol de igen i kör tupparna i den här dalen och solen stiger upp bakom kullen och lyser upp den fina gamla staden. Och här sitter jag på min terrass med min dator och mitt kaffe. Försöker skriva medan jag kliar alla miljoner myggbett ja får under natten. Men utsikten och den halva tuben kortisonsalva som jag just smorde in mig i hjälper en del. 




Denna morgon skall jag bjuda på bilder från den här lilla, lite sovande byn där vårt boende ligger. Här finns mest vanliga bostadshus, några små butiker och väldigt få matställen. Så skall man bo här behöver man nästan nog ha bil, tycker åtminstone vi. Eller så skall man tycka om att gå branta backar upp och ner. Byn heter Xaghra och ligger till öst om "huvudstaden" Victoria. Här finns ett neolitiskt tempel som vi besökte för ett par dagar sedan och så denna vindmylla som man också kan gå in i.

Men en kväll gick vi bara en promenad i grannskapet. Lurade med barnen för att jaga pokemons och så traskade vi iväg. Ön är ju så liten så man kommer relativt snabbt ganska långt, märkte vi. Och när strömmen tar slut i telefonerna så är det ingen som mera orkar traska tillbaka. 

Men här är lite bilder som jag lovade:






Kommentarer

Populära inlägg