Hej då Gozo


Där gol de där tupparna igen och om en liten stund kommer klockorna att köra igång, precis som vanligt. Men för mig är detta den sista morgonen med den här utsikten och den här miljön. Slut på den lantliga lilla idyllen på Gozo. 





För denna morgon är det dax att packa ihop alla våta vattenleksaker, alla smutsiga kläder och allt folk och flytta oss över till huvud ön igen. Men först hade jag tänkt uppdatera er lite om vad vi gör. Igår så lyckades jag få ihop en mening o så var redan den första "mammaaaa" typen vaken. Så det blev inget inlägg utan frukost och väskpackande inför stranden lite tidigare än jag hade tänkt. Men så är ju detta semester också!

Denna vecka på Gozo har gått både snabbt och plågsamt långsamt. Plågsamt långsamt eftersom jag blivit med prickar, vi talar 50-tal prickar mest på överkropp (delar som inte varit gömda under lakanet precis hela tiden) och alla kliar de nått fruktansvärt. Så mina nätter slutar med att jag sitter på sängkanten och kliar. Vi har testat precis alla gift både mot och efter som vi kan hitta och tror nog mot hjälper en del, för betten har inte blivit nå många flera sen, men dessa som redan fanns ställer till med stora problem. Humöret är ju verkligen inte på topp när hela övrankroppen kliar. Ja vi talar ju myggbett. Mygg som är så små så man varken ser eller hör dem. Och fast vi är 7 personer som bor här så är det bara jag som har bett. Ja mina föräldrar har några men mina barn som sover bredvid mig har inga.
Populär bland myggor har jag alltid varit (tänker aldrig ens tanken på att sitta ute på kvällarna), men detta tar nog priset! Aldrig har jag haft så här många bett samtidigt.


Andra armen och framsidan ser prcis lika ut

Så egentligen så ser jag fram emot att byta lantliga Gozo mot staden, eftersom jag hoppas att myggen minskar. Men utsikten kommer jag att sakna och det faktum att det alltid är 6 km vart man än skall åka. Ja Maltas huvud ö är ju förstås inte så stor den heller, men nog större än Gozo.

Och tiden har gått snabbt för att vi gjort en massa varje dag. Vi har börjat varje dag med en lite utflykt nånstans, de flesta dagar till någon strand men också varvat med lite andra sevärdheter. Så vi har sett massor av denna lilla ö och ni kommer att få en full rapport över allt så fort jag hinner.


Vackra saker, men fyndade tyvärr inget


Så vi säger hej då Gozo, men på bloggen kommer nog flera inlägg om ön ännu!


Kommentarer

Populära inlägg