"Vi vadar bara i vattnet!"


Oj hur många gånger har vi inte hört detta, "Mamma vi blöter bara lite fötterna, snälla?!" Jo så många gånger så att jag har extra bytes kläder med alltid när vi går ens nära en strand. För man vet ju hur de går. Den här gången skulle vi bara och gå i butiker och vi slutade i havet som vanligt. 




Första minuten går de där snällt och springer undan alla vågor, sen kommer den där första stora och blöter ner dem lite mera och så "Mamma jag är ju redan blöt, får jag bada?" Ja de större kan fråga så t.o.m. när de av "misstag" blir våta. Men den den lilla han slänger sig nog kallt bara ut i vågorna det första han gör utan att bry se det minsta om vad nån sa. 

Men man ser ju lite hopp i horisonten också när den äldste faktiskt vägrade blöta ner sig. Så kanske vi nån dag kan gå ner till stranden och se en solnedgång utan att vi blir totalt blöta. För blöt blir också jag som får stå ut i vågorna med dem. Men egentligen inget fel med det! :) 




Och ja solnedgången den blev faktiskt helt ok till slut, fast det var mulet först och jag hade inget hopp för nån sol alls. Men sen just när den skulle försvinna bakom horisonten så tittade den fram och färgade hela stranden rosa. 




Förutom solnedgången så fick vi följa med hur en hel del socialmedia typer tog bilder på stranden. Där var ett par som tog tusen bilder i olika positioner med egen fotograf och så yoga tanten med mycket små kläder och många vågade positioner. Hon hade en ganska stor beundrarskara som gick fram och tillbaka och tittade så undrar nog hur hennes fotograf uppe på muren alls fick nå bilder. Och sen var det alla andra tusen "vanliga" poserare förstås. 

Jag tyckte det räckte att ta bilder av dessa tre!





Kommentarer

Populära inlägg