Roadtrip



Roadtrip till Åland var det denna helg. 
I skrivandets stund ännu på ön i min systers extra rum med pojkarna. Vi ryms på ganska liten yta, de och jag, om vi vill! Speciellt om vi sover, när vi vaknar blir det däremot snabbt trångt!




Men roadtrippen startade vi natten till fredagen, strax före 12 med 2 timmars natts sömn i bagaget. Mötte upp med de andra hos mina föräldrar. Jonna fick krypa in mellan de sovande pojkarna och mina föräldrar tog en annan bil sen åkte vi mot Vasa för att få med de två sista. Sen körde vi hela natten och lagom till morgonen var vi framme i Åbo hamn. 




Fast man har en stor familjehytt (två vanliga hytter med dörr mellan alltså) så blir det nog trångt med 9 personer. 




I lekrummet på Silja Galaxy så trivdes pojkarna en liten stund. Mera för Colin detta, men inte ens han tyckte bollhavet var nå extra roligt denna gång. Att leka sköldpaddor roar inte så länge om man är 10 och 8 år. Så tur att man kan sitta  i hytten och spela och äta godis istället. 




Helt ok lunch! Ingen rusning till buffen precis, så trängas behövde man inte. Hela båten var ganska folktom den här fredags morgonen. 




Några minuter efter att vi kommit i hamn så var vi redan framme hos min syster. 
Som hade gjort en fin tårta min födelsedag till ära. 
Några år sedan jag har haft en egen tårta på födelsedagen. 




Ganska trött var man på kvällen efter en natt med två timmars sömn. Så det blev en tidig kväll för oss. Eller en helt normal för min del, och sova klockan 21, det är ju det vanliga. Sova tidigt så man orkar upp och traska Trollstigen i regnet. men mera om det i nästa inlägg. 




Nu är alla pojkar redan vakna, vilket betyder att vi snart har väckt upp alla andra också. Idag blir det båt igen och sen en natt i Åbo. 



Kommentarer

Populära inlägg