"Köpte du hela skolan?!"


Sångböckerna som man själv sjöng ur, läseböckerna som man kunde läsa i som extra läsning, bara ett måste att köpa när man får chansen till det. 




Loppis på min gamla lågstadie skola, då måste man bara gå och titta. Så tänkte tydligen många av skolans forna elever. Titta var tanken och kanske köpa nått om priset är rätt.

Nå det blev lite mera än titta! Kom hem med 11 stora skolplanscher, några böcker och en stor karta! Och vet ni vad, alla utom två har redan hittat sina nya platser i vårt hem. Tur att jag hade tröttnat på det mesta vi hade på väggarna och behövde nått nytt.




Romeos rum fick 3 nya planscher!

Barnens rum är de ända i vårt hem som har glada färger. Men så är det de ända som vi gjort om de senaste åren. När vi köpte huset var det bara ljusa neutrala färger som fick komma in. Ännu är det det ljusa som dominerar i de rum där jag får bestämma i, men märker att jag mer o mer gillar inredning där man använt sig av mera färger. 





Colin ville ha denna i sitt rum. Var den skulle placeras valde han också. 
Men den blev helt bra och passar fint i hans överfulla rum. 




Katter var ett enkelt val, visste genast när jag såg den här att den vill Kevin ha. 




"Vi har som nästan hela Söderby skola i vårt hem nu?!" 
Nä, inte ens nära!


Vårt sovrum fick fjordar och grottor, förstås.
Det var verkligen dax att byta ut tavlorna som fanns på hyllan sen tidigare. Samma tavlor har stått där i många år. Det var ju inte därför jag valde att ha tavelhyllor i rummet istället för att spika upp dem. Utan för att man enkelt kan byta ut.




Och så den stora kartan. En sånn har jag länge velat ha. Men egentligen så visste jag inte igår var jag skulle placera den. Men köpte en ändå och hittade t.o.m. en vägg som var tillräckligt stor. 


En karta över forna riken, forna erövrare av världen! 
Den passar nog bra på vår vägg!

Och om inte annat så fick jag in en hel massa färg i hallen! Bort med det svart-vita och nya, in med färger och mera gammalt!




Kommentarer

Populära inlägg