Dublin


Som jag nog redan nämnt tidigare så blev Dublin vårt val till höstlovsresa i år! Jag och de äldre pojkarna åker iväg över ett längre veckoslut. Då var det med några stygn i huvudet och känslan av att man mera såg ut som Frankenstein. Så i år skall vi hoppas på lite bättre start åtminstone. 





Förra året gjorde vi en roadtrip till Umeå-Haparanda och besökte vänner och shoppade. Vi hade väldigt roligt och upptäckte att vi kanske inte alla gånger behöver resa precis hela familjen. För alla förstår ju att det inte går att göra riktigt samma saker med en 3-åring som med 8-10-åringar. När Colin är med blir det mycket på hans villkor och det är en gosse med väldigt stark vilja. Så några dagars semester från lillebror uppskattas nog också av de äldre.




Själv ser jag framemot ett nytt land och en ny stad att utforska. 


Bild lånad

Här i skolan har de höstlov i bara två dagar, så nån längre resa behöver man inte fundera på. Fredag och måndag är det som är de lediga dagarna i höst och så kommer vi att ta tisdagen ännu ledigt. För vårt flyg kommer sent på måndag och det går inga tåg innan morgon. 

Den här gången tänker vi faktiskt ta tåg ner till huvudstaden. Inget som vi brukar göra. Varför? Jo för att vi oftast har så mycket packning. Att ta tåget där det oftast finns ganska lite plats för packning med 4-5 resväskor, lika mycket handbaggage och vagn låter varken smidigt eller roligt. Så blir det för 5 personer billigare att ta bilen ner och man får ha sin egen tidtabell. Så vi tar oftast bilen, men nu tar vi tåg. Med bara handbaggage så tror jag att det blir smidigast så, trots att vi måste vänta en del timmar på tåget på hemvägen. 

Så Dublin blev valet efter lite googlande. Ett land vi inte besökt, tillräckligt nära och med billiga flyg. Ja så blev det Dublin! Och om tre veckor traskar vi redan omkring i en ny stad. 
Vi har en hel del planer på vad vi vill göra och vi har ju 3 dagar på oss så vi kommer nog att hinna med en hel del. 



Kommentarer

  1. Malta har jag alltid velat åka till :)
    Tror att jag hade valt boendet med den lilla privata poolen, det hade passat mig och mitt resesällskap bäst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Farmhuset på Gozo var helt otroligt, privat pool och en magisk utsikt.

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg