En iver som verkligen inte alltid finns


Det händer ibland, för det mesta på hösten och speciellt de gånger när jag inte har nån resa att planera. Inredningsivern slår till!


Den här gången handlade det egentligen bara om att få in en säng i Colins rum. En säng som jag köpte redan i sommar men som har fått stå där ute eftersom jag visste att när den skall in så är det inte bara en annan möbel som man blir tvungen att flytta på. 

Men i början av veckan så tyckte jag att det var dax. Och så började en flytt av möbler som tog precis hela dagen. Här är sängen som skulle in och för att få in den så fick jag börja med att flytta undan klädskåpet som stod där och lite andra små möbler.




Skåpet hamnade i sovrummet men för att få in den där så blev jag tvungen att flytta bort skåpet och fåtöljerna som stod där. Och nu ser där ut så här. Colins saker breder ut sig, men det var väntat eftersom han har så mycket mindre rum än de andra. 




Skåpet och fåtöljerna hamnade där nere istället. Och de stolar, bord och annat små plock som fanns där nere innan flyttade ut istället. Och byrån bytte rum. 

Skåpet passade egentligen så mycket bättre här än i sovrummet. Och nu har vi alla spel också nära till hands.




Denna hörna gick från ett ställe där bara katterna ville sova till ett ställe som man nu slåss om. 
Äldste katten och äldste sonen förde just en kamp om en av stolarna. Och katten gav sig verkligen inte lätt. 




Ja innan var det antikt och stelt. Nu blev det så bekvämt och lockar till sittande. 

Så dessa antika får nu inte mera plats här inne. Soffan som hörde till åkte ut för ett år sen och de två andra stolarna för flera år sen och de är sedan länge sålda. Fina möbler men får helt enkelt inte plats hos oss mera. 

Före bild. 

Bordet som kom in istället är ett loppis köp från ett år tillbaka. Tror jag betalade 15 euro för den då. Den har också fått stå där ute i väntan på inspiration. Ännu i går var den brun till färgen men efter en omgång med kalkfärg så blev den vackert ljusgrå.


Före bild.


Ja så en säng satte igång ganska mycket fixande. Precis som jag visste att det skulle göra och därför behövdes det ordentligt med inspiration för att få det gjort. Men det var värt det, varje hörn blev så mycket bättre och allrummet gick från nått som man bara gick igenom till nått som alla använder hela tiden. Och Colin älskar verkligen sin säng! 


Kommentarer

Populära inlägg