Mysmorgon


Vet ni vad som är det absolut bästa av alla om ändringar som hänt i mitt jobb under de senaste åren?! Jo införseln av distansjobb! Att man kan jobba hemifrån! Vilket gör att jag har mera tid med barnen. 


Ja jobbat hemifrån nån dag i veckan så har jag ju gjort i två år redan men ännu slår det mig ibland hur underbart det är. Att bara kunna stiga upp och öppna datorn och så är man på jobbet. Ingen sminkning, inga prydliga kläder, ingen 45 km körning till kontoret. Bara gamla hemmakläder på och så kan man delta i vilket skype-möte som helst. Gillar verkligen! Ja och kameran den har tejp över, så den kan inte ens i misstag fungera. Kunde bli rädda människor på andra sidan kameran annars :). 

En hemma jobbdag ser ut ungefär så här: Upp mellan 3-4.00, jobba 3-4 timmar, få iväg barnen till skolan och dagis klockan 8.00, jobba 4 timmar till, sen hela dagen från 12 framåt tid för barnen, behövs det så jobbar jag nån tid till på kvällen. Och kommer det nått viktigt jobb före klockan 15.15 så måste det fixas förstås. Då hjälper de äldre till och ser efter den minsta eller så har min pappa rykt in om det varit nått längre möte. 

Speciellt i morse slog det mig, hur skönt och lugnt vi hade det. Ingen stress och inga sura miner. Så här skulle det få vara varje morgon!




Kommentarer

Populära inlägg