Mauri som egentligen aldrig kom och resten av helgen


Skönt med en helg utan nått extra mycket program, de kommande veckorna kommer att bli ganska intensiva med jobb och vardag så det var helt nödvändigt att få ladda batterierna lite. 


Som tur hade vi nån form av liten höststorm också, ja Mauri blev inte alls så häftig hos oss som vi hade väntat, men tillräckligt för att inte behöva hålla på med nått ute. Så vi fortsatte med mys framför brasan och jag hann t.o.m. påbörja en bok. Och inte bara läsa första sidan. Tid för sånt hittas verkligen inte så lätt. Men som tur så satte jag inte igång nån omorganisering av möbler ännu i helgen utan konstaterade att det får nog vänta ännu. Och därmed fanns det tid att läsa framför brasan. När jag sen också fick övertalat de två äldre att ta varsin en bok och hålla mig sällskap så var det riktigt perfekt. 

Och den här, han är alltid på plats om nån myser framför brasan!




Nå nått gjorde vi också, min mormor fyller år om nån vecka och eftersom hon nu var hemma i stugan så passade hon på och fira på samma gång. Så det blev tårta igen!




Det var den helgen, nu är det full rulle igen. Den här veckan känns lite så att man helst hade velat snabbspola den fram till lördagmorgon. Men eftersom det är omöjligt så tar vi en dag i taget. Finns mycket roligt också inplanerat, så det blir nog bra ändå, fast allt går lite på varandra i tidtabellen.


Kommentarer

Populära inlägg