En roadtrip blir det som next


Ja nästa resa behöver vi inte vänta på så länge till för den startar natten till fredag den här veckan!
Så svenskt är nog denna ö som vi ska till, att man lika så bra kunde vara utomlands. Det är alltså dax för Åland igen!


Eller igen och igen, det är två år sedan jag var där senast. Pojkarna därmot var dit föregående sommar också. Men senast jag var dit var alltså för två år sedan och då såg det ut så här i bilen.




Nu byter vi ut Mommo mot Jonna i vår bil och i den andra bilen åker Janina och Viktor och mina föräldrar. Så vi blir en ganska stor grupp igen. Tanken är ju förstås att besöka den syster som bor på Åland. 

Har inget planerat program för Åland. Vilket är helt olikt mig! Men senast vi var där så besökte vi redan Pommern och sjöfartsmuseét och Kastelholmslott och Mariehamn själv förstås, så har inget som jag helt måste besöka. Så då får de som bor där planera programmet! Väntar med spänning på allt trevligt som vi får göra!

Förutom Åland så kommer jag och pojkarna att stanna en natt i Åbo på hemvägen. Kanske Aboa vetus och definitivt Ikea står på programmet! Vi har hört att det finns haj-mjukisdjur på Ikea, tydligen 1m långa är de också och jag fick höra att vi skall ha hem 3 såna...
Den hemresan i vanlig personbil från Åbo kommer att bli intressant!


Kommentarer

Populära inlägg