Höstlistan




Första dagen i september och jag har en kattunge sittande på datorn. Mitt vill sova länge på veckoslutet blev som vanligt till att jag är uppe med tuppen och njuter av tystnaden. Men denna morgon var det inte så lugnt, inte med denna lilla krabaten som försöker fånga fingrar och dricka mitt kaffe. 





Men så här september till ära så passar det nog bra med en höstlista. 
Hittade Ratatas lista och här finns nu mina svar:


Vad är dina mål i höst?
Börjar så klart med en svår en. Har stora mål och ambitioner för denna höst. Den här hösten har potential att föra med sig stora förändringar eller så stannar allt precis som förut. Båda delarna har sina goda och sämre sidor och för tillfället får vi nog bara vänta och se hur det går. Ni får höra sen, när tiden är rätt!



Vad ser du mest fram emot?
Ser fram emot väldigt mycket för tillfället, den här hösten kommer att bli bra, hur det än blir. 
- Först blir det kalas, 3 år och 30+ år
- Sen blir det Åland för mig och pojkarna, min mamma och pappa, min syster och hennes Viktor. Vi ska över veckoslutet och hälsa på den systern som bor där. 
- På höstlovet blir det Dublin för mig och de två äldre pojkarna. Det kommer att bli super!
- Några varv till Helsingfors i jobb blir det också och det är alltid helt ok. Omväxling i vardagen och en lång natts sömn åtminstone. 
- Halloween skall ju firas i år också, med maskerad, och det ser speciellt barnen fram emot väldigt mycket. 

Känner du dig klar med sommaren?
Ja det gör jag. Väldigt klar med denna sommar. Vi hade ju varmt i tre månader eftersom vi passade på och var i varmare trakter också den tiden när det inte var riktigt så hett här hemma. Så den här sommaren har vi nog tankat c-vitamin och massor av härliga minnen. 



Hur såg din höst ut för ett år sedan?
Förra året var en stor förändring för pojkarna eftersom Kevin började skolan och Colin hos dagistanten. Men annars var det nog en helt vanlig höst. Jobb och vardag!



Hur såg din höst ut för fem år sedan?
Ja för fem år sen, 2013 om jag räknar rätt, var Kevin tre år och Romeo 5 så jag antar att det var vardag med jobb och dagis som gällde då också. Den hösten var vi till Kap Verde på familjetrip. 



Vad var bäst med sommaren?
Bästa med sommaren i år var förstås resan vi gjorde med husbil. Och värmen, den blev kanske lite för mycket en tid, men måste man välja mellan de kalla somrar vi haft innan och denna så väljer jag nog värmen. Semester, det är ju också alltid bra. 



Vad för kultur har du tänkt konsumera i höst?
Under Dublin veckoslutet skall det nog bli en del musebesök det ä säkert. Helsingfors har också ett nytt konstmuseum som jag är sugen på att besöka. Sen hoppas jag hinna med lite böcker också. Annars blir det ganska dåligt läst under vardagen. Kanske nått teaterbesök med pojkarna också. 

Vad blir ditt mest använda plagg i höst?
Bekväma hemmakläder! 
Hade också tänkt försöka mig på ett löfte igen, angående inköp av kläder. Inget nytt åt mig själv mera detta år! Åt barnen fungerar det ju inte, för de växer ur och söndrar nått så gott som hela tiden. Men där kan man tänka så att, inget onödigt nytt. 1,5 månader har gått jätte bra redan!


Kommentarer

Populära inlägg