Sommarhalvåret är mindre än 3 månader bort


Vet ni vad jag märkte igår när jag tittade ut?! Det var ljust ännu och klockan närmade sig halv 6 på kvällen! 



Så den kommer nog, fast man på vädret inte skulle tro det när vintern började på riktig först förra veckan. Men våren och sommaren de kommer krypande runt hörnet, sakta men säkert! Så väldigt snart får jag njuta av denna utsikt när jag slår upp ögonen på morgonen!

Jag väntar i år med skräckblandad förtjustning på sommarhalvåret. Ser fram emot den första hela sommaren som villaägare. Och där kommer skräcken också in i bilden, för vet ni nå hur mycket det finns att göra där ute?! Nästan så att jag ibland ångrar hela köpet när jag tänker på allt som måste göras. Men sen andra gånger så känns det ganska bra att igen ha ett renoveringsprojekt! Det växlar med humöret och stressnivån. Ena dagen vill man bara ha allt klart och andra så ser jag framemot hela prosessen. 

Men den här sommaren kommer inte ens att räcka till för alla projekt på listan, men förhoppningsvist så får vi stället i sånt skicka att man kan vara där ordentligt. Vad jag menar med detta är att villorna skulle vara i sånt skick att vi kan bo i dem utan att behöva "pracka" och dusch-förådshuset skulle vara färdigt, vatten-systemet i bruk och elen dragen till alla husen. Ja och nästan det viktigaste, en av strandlinjerna i sånt skicka att man vill bada där.
Sen finns det ännu mera projekt att leka med för 10 år framåt på to-do-listan, men alla måsten först! 

Så egentligen har vi ganska klart för oss vad vi kommer att göra i sommar! Och som det ser ut nu så kommer den här sommaren att vara den första som vi inte har nå semesterdagar tillsammans jag och gubben. Blir det ingen semesterresa så behövs ju sånt egentligen inte, när jag annars också kan jobba hemifrån. Så detta förenklar ju fixandet av barnens sommarlov en hel del. Inte lika många veckor som man behöver fixa barnvakt till. 

Men vet ni nå hur tråkigt jag tycker det låter med en sommar utan en resa?! 


Kommentarer

Populära inlägg