Husdjuren - får semester de också


Våra djur de vet vad som gäller när jag bär in väskorna, de har varit med så många gånger tidigare. Vad de tycker om saken kan man ju inte fråga, men den skaran vi har nu ser inte ut att bry sig nå nämvärt och hunden vet jag att älskar sin semesterplats!


En del av djurens packning, marsvinens stora hösäckar och bur är inte med.  Alla utom hunden har egen bur.

De här djuren vi har nu så verkar inte ta nån större stress över saken. De har ju varit med förr och tror nog de vet att de kommer tillbaka hem efter en tid!
Men den katten som försvann i somras den stressade, den var väldigt folkskygg annars också och trivdes bara i mitt sällskap. Och den visste ju att när husbilen rullar fram till trappan så åker vi snart och den kommer att bli lämnad inne i huset (aldrig ensam, de var alltid två katter och nån kom och tittade till dem varje dag). Så den fick panik och ville ut, ut med all makt. Och eftersom hon var så folkskygg så kunde man inte lämna henna hemma hos nån heller, när hon var yngre var de alltid hos mina föräldrar när vi var borta, men sen gick det ju inte mera när hon blev så skygg plötsligt (nått måste ha hänt åt henne). Sen hade vi min syster boende hos oss nån sommar också och då var det lättare för henne, när hon fick vara hemma och gå ut som hon brukar, katten alltså, inte min syster. Men den katten försvann som sagt i somras och kom aldrig tillbaka (igen hände nått henne och därför får våra katter knappt gå ut mera). 

Vår äldste kisse Viiru hon är den som fått stanna hemma med skyggingen de senare åren, så hon tror antagligen att det blir så igen. Men där tar hon fel. Det blir att åka iväg till Vasa idag!




Den här vildingen han har bott hemma hos min syster tidigare också och han går inte ut hemma heller så för honom är det inga problem. 




Och Belle, hon älskar att vara hemma hos Janina och Viktor. Njuter av att bli ompysslad och alla nya lukter i stan! Senast hon var där hade hon lite problem med öronen (kvalster, visade de sig sen, som hon fått av den nya kattungen) och då var det mindre roligt. Men nu är hon helt frisk!




Nu får hon dock två kompisar, när katterna kommer med! Men dessa tre kommer nog bra överens. Vi tror att hunden tror att den är en katt den också.




Så dessa tre åker snart iväg på sin semester! Min andra syster hämtar dem på dagen när hon åker en sväng till Vasa. Så den här gången slapp jag åka hit och dit med djuren också, väldigt lyx!

De två marsvinen kommer också att åka iväg ikväll, de skall bo hos en av pojkarnas klasskompisar. För dem blir det första gången som de åker bort, men tror nog att det skall gå bra det också, de har ju sin egen trygga bur att bo i. 
Så snart får vi packa bilen full med deras saker. Och jo, bilen blir full när det skall vara stor bur, säckar med hö och spån, lite annan mat och grönsaker.  

Så jo det är mycket pysslande när man har djur och älskar att resa. Men jag skulle aldrig kunna tänka mig en vardag utan djuren och semestern den vill jag inte spendera hemma. Så vi är tacksamma över att det alltid finns familj och vänner som ställer upp och tar hand om vår lilla djurpark när vi är borta. 


Kommentarer

Populära inlägg