10 frågor om februari


Vilken rolig idé jag hittade på kugges blogg, lite som att göra upp en måltavla åt sig själv för kommande månad eller åtminstone strukturera sina tankar. Och det kan nog behövas ibland när det för det mesta känns som om man springer från en måste till en annan. 





Denna lista handlar för en gångs skull inte om min stora passion, att resa, utan om helt andra saker i livet. Fast eftersom mitt stora fokus just denna månad är en resa, så smyger den sig nog in i vissa svar ändå. 


Första tanken under månadens första morgon:
Jaha, det var ju nån dag saan, vad var det för veckodag det då?! Det var lördagen...hmm, troligen "försiktigt upp så jag inte väcker nån annan och får ha morgonens första kaffestund för mig själv". Eller så "har han redan börjat spela?!" Ja han äldste har nuförtiden börjat sätta telefonen på alarm för att hinna spela i lugn o ro på morgonen innan lillabror vaknar. Men förstår honom nog, det är ju lite det jag också gör, men utan alarm. 

Jag ska jobba med:
Om vi paratar jobb så är det lineament och lite modellering som gäller den här månaden. Om vi igen pratar annat så är det att ta bättre hand om mig själv. Fortsätta äta bättre, få in mer motion och mera avslappnande stunder. Det skall jag jobba med. 

Jag ska skriva:
Jag borde skriva ihop några början på blogginlägg om Seychellerna, fakta om platser som jag vet att vi kommer att besöka. På så sätt behöver jag inte sätta så lång tid på inläggen under själva resan. Vet att många resebloggare väntar med att skriva inläggen tills de kommit hem och vissa skriver jag nog hemma, men så är det ju roligt att få ut vissa när man just varit där. 

Maträtt jag vill testa:
Ja jag håller ju ännu på med min diet, så egentligen borde jag ta och testlaga ganska många olika rätter. Börjar nämligen bli lite trött på sallad, tonfisksallad, laxsallad, kycklingsallad och så vidare. Så nått annat än dessa måste det snart testas på. 

Den här boken ska jag läsa:
Jag tog Storytel-appen i användning igen och skaffade mig ordentliga lurar som man kan använda under träning (äntligen fick jag gjort det) så nu har jag ganska många böcker på rad och väntar. I fel sällskap av Viveca Sten är på gång för tillfället, Jaga vatten av Ellen Strömberg är sen i tur efter det och sen troligen mera deckare. 

Jag har mest lagt tid på detta som nu äntligen förverkligas:
Mest tid just nu...ja det är troligen sportlovs resan och den blir ju av den här månaden.

En målsättning som är möjlig att nå:
Ett visst kilo på vågen som jag inte sett på många år!

Jag är mest kluven till:
Tiden är nog den som de kommande veckorna kommer att ställa till med störst problem. Mycket som skall göras och barnen har många tandläkartider och andra kontroller, sen en jobbresa också, ja det är ett par tyngre veckor här innan semestern. Ja och sen är det ju inte helt klart med min far heller, om han kan resa med oss eller ej. Han halkade och knät fick opereras i all hast. Men han är på god bättringsväg och vi hoppas att han skall klara av att resa. Att han kanske inte kan delta i allt vi gör det är ju helt klart, men en hel del kan han ju göra. 

Det här ger mig energi just nu:
Väntan inför semestern!
Ja och de dagar jag ser nått litet framsteg med dieten, det ger mig energi. 

Det här ser jag mest fram emot:
Detta var så enkelt, 2½ veckors semester och Seychellerna!



Kommentarer

Populära inlägg