Google delar ut fakta och ger en klimatångest


Detta har jag inte fått tidigare från Google, men lite roligt är det ju och skrämmande på samma gång. Det att nån håller koll på var man befinner sig är den skrämmande delen förstås, men på samma gång är det ju intressant fakta och kanske lite ögonöppnande för en del också. 


"Heidi, här är höjdpunkterna från din tidslinje för 2019
Du får detta e-postmeddelande eftersom du har aktiverat platshistoriken. Det är en inställning på Google-kontonivå som sparar information om platserna du besöker på din privata tidslinje."


Det blev några platser och länder förra året! 12 länder, varav google tycker att 5 är nya, men så är det nog inte. Men 5 nya sen google startade denna funktion, det kan hända. 41 städer och 85 platser.




30 977 km, 528 timmar i nått fordon, 22 dygn av året har man alltså varit på väg nånstans med bil/tåg. Vi har 365 dygn så så farligt är det ju inte.
62 402 km totalt tycker Google att jag reste förra året. Låter väldigt mycket nog, men troligen så stämmer ju det. Lite dåligt samvete frambringar det ju också. Mycket av det beror ju på att vi bor på gles byggden och varje gång jag skall till jobbet och tillbaka så blir det 90 km och gubben har bara lite kortare, så vi kör ju mycket bara pga jobb. Och nej, det går inte bussar eller annat allmänt färdmedel och det är inte så många som vill starta 4 på morgonen som jag, så då blir samåkningen också lite svår att ordna. Ibland jobbar jag hemifrån, det är ju en lösning. Sen blev det ju ganska många jobbresor ner till Esbo förra året och det gick ju med tåget som alla verkar tycka är ett så miljömedvetet val...ok bättre än att flyga är det väl där kan jag hålla med.

Sen undrar jag vilket fordon denna cykel tyder på...har nog inte cyklat många meter detta år. Men troligen all hastighet som är "cykel"hastighet, kanske, vad det då än skulle vara. 




Blev några nya städer för mig, här har google plockat fram några av de som jag stannade lite längre på. Xaghra var den mysiga lilla byn på Gozo där vi bodde med en så storslagen utsikt och jag blev uppäten av mygg på natten (kliade mig så fruktansvärt, ja vet att man inte ska, men det gick inte att låta bli, så vissa av ärren sitter kvar än idag). Hikkaduwa var nog den del av Sri lanka där vi trivdes bäst.

Fick du en liknande lista eller har du av platsfunktionen på Google?!

Kommentarer

Populära inlägg