Shoppingdagen som höll på o ta slut innan den ens börjat!

Vad gör man när man är på väg på en shoppingdag och 100km hemifrån upptäcker att man inte har bankkortet med?! Ingen roligt känsla, men som tur var jag ju inte på väg ensam!
 

Alltså hur kan man glömma hem bankkortet när man är på väg på Reimas lagertömning o till Ikea!? Helt otrolit! Men vet precis hur det gick till. Hade bråttom, stressade till loppis efter jobbet för att föra en massa staff o sen sprang jag snabbt in via butiken för att hämta glass o i bara farten så åkte kortet i bakfickan när jag gick till bilen. O så glömde jag sätta det på rätt ställe efteråt. Så där var det ju kvar, i bakfickan på fel byxor. Gubben tycket det var jätte roligt...





Så hela skalan av olika idéer flög genom huvudet där på ABC:s parkering. Vända tillbaka var verkligen inte ett alternativ! Men sen fanns det ju en ganska enkel lösning eftersom mitt sällskap hade samma bank som jag. Bara att flytta över mina pengar åt henne! Så resten av dagen gick jag o sa, "nej, hon betalar!" :)  Men nästa gång kommer jag att kolla innan jag åker hemifrån att allt viktigt på riktigt är med!

Men ingen panik vi lyckades nog fylla bilen denna gång också! Fast det nog var sista gången det blir lagertömning för min del. Varför? Jo för att man aldrig kan veta på förhand vilka storlekar som finns till försäljning. Oftast är det bebis storlekar som det finns massor av o så nån annan storlek. I lördags fanns det massor av storlek 104. Ibland har det funnits mycket 140 också, men inte denna gång. Så det blev nog bara shoppat åt Colin. En vinterhalare som han behöver nu, en vinterjacka i storlek 98 o två vårjackor i 104 storlek. Allt för 75€! Så nog är det billigt om man har turen o hittar den storlek som man behöver. 

 

Hos Ikea däremot så hittar man ju alltid mycket som man behöver o mycket som man inte ens visste att man behövde! Men det var nog julsaker som jag var ute efter o en julklapp åt Colin! Snart har vi julstjärnor till alla 32 fönster! Ha ha!



Kommentarer

Populära inlägg