"Eskimo"-väder


Igår gjorde vi första pulka-turen!
Blev en ganska blåsig tur, men pulkan fick definitivt godkänt av minstingen!

Hade på nått sätt lyckats missa att det blåste ganska ordentligt ute. Eller glömt, var ju nog ut med hunden tidigare också. Men en frisk ute stund gör ju alltid gott... nåjaa vem försöker jag lura, de som känner mig vet att om jag kommit ihåg att det blåste så så hade jag aldrig gett mig ut! Man vill ju inte genom gå på klädnings "h...vetet" bara för några minuter! Gissa om vissa längtar till semestern!?





De som följt med den här bloggen har kanske märkt att det inte dyker upp inlägg riktigt varje dag nå mera. Tyvärr blir det så en tid framåt nu, tiden tog slut! Men skall försöka på varannan dag åtminstone, det lovar jag! O sen efter nyår tar vi nya tag igen när min nästa hemmaperiod börjar! 

Tror barnen också kommer att bli glada när de hinner se sina föräldrar på samma gång ibland o inte bara i några minuter klockan 16.00. Då jag kommer hem o gubben strax åker iväg! Ingen optimal situation men vi gör det ju för att barnen skall kunna vara hemma, en 1 åring är för liten för dagis o de äldre behöver så här heller inte ha långa dagar i förskolan eller eftis! Men för tillfället är det ju så att minstingen vägrar göra nått med pappan när jag är hemma. Rädd att när pappa kommer hem så åker mamma! Så är det ju 80% av tiden också! Så skall nog vara så skönt när detta är över! Tack o lov så är det bara en månad kvar!



Kommentarer

Populära inlägg