Se det snöar, se det snöar...


Äntligen får vi också lite snö! Inget större snökaos här dock, inga stängda skolor eller inställda bussar! Undrar hur mycket snö som skulle krävas för att skolorna skulle hålla stängt här? Undrar om det ens hänt sig...

Ja som ni ser, det är ju bara några cm snö, ännu. Kommer nog mera hela tiden! Men barnen kommer i allafall att bli överlyckliga när de kommer ut. Själv gladde jag mig åt att 1. Jag har bilen under tak. 2. Kupevärmen var på. 3. Nån hade plockat fram snöborsten färdigt åt mig, den behövs sen på eftermiddagen. Så yes, servicen fungerade idag! Tack för det!

Men hur roligt det nu sen var att köra till jobbet i bilkö hela vägen vet jag nu inte. Var helt omöjligt att ta sig förbi pga snömolnen efter bilarna. O varför det just idag skulle vara så mycket trafik 5.30 på morgonen... vanligen ser man ju knappt nån annan bil alls. Så det blev ett kortare pass på gymmet för att hinna till jobbet.

Men det är fredag, vi är alla friska (knackar i trä) o imorgon blir det en hel dag av shopping med en annan mamma! Dax för Reimas årliga lagertömning i Kankaanpää! Ja o Ikea förstås! Sen är det ju farsdag också. Mycket roligt denna helg!


Så trevlig fredag allihopa! 


 

Kommentarer

Populära inlägg