Pelle Svanslös


"Ett medryckande kattäventyr, med katter som dansar och luras"
Wasateater hade premiär på Pelle Svanslös i fredags och i lördags styrde vissa av oss nosen mot Vasa för att se den!



Ingen vår utan teater med barnen. Så har det varit i flera år och ännu får vi dom gärna med oss. Med lite tur vill de följa med ännu flera år. Och sen är det minstingens tur. Vilket betyder att jag får fortsätta vår tradition i många år till!

Teaterdag i Vasa betyder enligt traditionen, först lunch på Rax, sen lite shopping och sen teater och ibland besök hos nån vän eller mina syskon. Denna gång blev det lite annorlunda när magsjukan slog ner mig i sängen strax innan vi skulle åka. Så gubben åkte med de äldre pojkarna och jag stannade hemma med Colin och gjorde mitt bästa med att ta hand om honom. Vissa dagar är det bra med snabbmat i kylskåpet och ibland är det som om de små också skulle förstå att det inte lönar sig att bråka för mycket. Vi spenderade dagen i sängen med netflix. 

Men pjäsen då? undrar ni. Jo den var super bra, som vanligt. Gubben gillade och pojkarna gillade. Tydligen så fick man som vuxen också skratta riktigt ordentligt. 
Så de rekommenderar den!


Kommentarer

Populära inlägg