Bungalow på gili air


"Vilken mysig liten koja" var min första tanke när jag såg bilderna på Ardi Beltza Bungalows på Gili air. Och i verkligenheten var det det också. Mysiga små kojor, dock tunna som papper.




Vårt boende låg på Gili airs norra sida. Inte direkt vid havet men ca 100 m från. Och strax intill låg en rad med restauranger längs havet. 
Utan häst-taxi hade vi nog knappast hittat hit. Så bakom många stigar och fält var det nog. 




Stugorna var precis så mysiga som på bilderna. Här sov 5 personer lätt. Vi hade en familjebungalow för 5 personer och mina föräldrar en mindre för 2. Bara kallt vatten i duschen, men i den värmen så gjorde det inte så mycket. Hade man stannat flera nätter hade man kanske inte gillat den saken. 




Men ett större minus var nog väggarna. Tunna som papper. Allt man sade hördes på utsidan och eftersom området inte var stort så hördes barnens part och rop säkert åt alla som bodde här. 
Annars hade stugorna allt man behövde. 




De andra gästerna var unga vuxna från alla sidor av världen verkade det som. Inga andra barnfamiljer. Men så fanns här också bara 5-6 stugor. 
En mycket mysig och familjär stämning över stället. Personalen nästan över vänliga. 
Jag gillade och barnen också. Jag föredrar nog såna här mindre boende alternativ mot stora hotellkomplex. 




Frukost ingick i priset. En mycket enkel frukost som lagades i baren. Men man kunde välja mellan några olika rätter och bananplättar åt förstås två av oss, rostat bröd med choklad på blev min och Kevins favorit. En tallrik med frukt hörde också till och dricka förstås. 

En sånn här smoothie skål beställde jag till lunch när vi kom. 
Gott! 




Bara jag och pojkarna hann testa poolen. Inte stor, men den fyllde sin funktion. 




Och inte kan man kalla det dyrt heller. Vi betalade ca 45 euro för 5 personers stuga, med frukost och välkomstdrink. 
Rekommenderar!




Kommentarer

Populära inlägg