Nått nytt för mig


Jobba hemifrån, det är nått nytt för mig!
Dax att testa o se om det fungerar!


Blir snart 10 år som jag jobbet på samma ställe, ja 10 år i höst faktiskt! De första 9 åren var det helt förbjudet att jobba hemifrån, fast det bra hade fungerat. Det mesta som man gör går ju bra att göra var som helst. Men vår dåvarande högsta chef förbjöd hemmajobb. Men nu medan jag var borta så fick vi ny chef, nya avdelningar o nya funderingar. Allt blev inte sämre! Nu kan man jobba hemma två dagar i veckan. Det bästa med detta är ju att du kan jobba när du vill under dygnet, bara man är anträffbar under kontorstiden förstås. Detta passar ju mig som gärna börjar tidigt utmärkt. Klockan är nu 6.30 o jag har redan jobbat två timmar. Ja detta bloggande räknas förstås inte till den tiden! 

Var så ovan ens vid tanken på hemma jobb att det tog nästan en månad innan jag kom på att testa. Men idag är husbilen min office! Det verkar fungera bra! Väntar på den dagen när vi får jobba var som helst i världen o detta kunde vara min rullande office! Det skulle vara nått det! En kombination av ett måste o nått som jag älskar!

Varför sitta i husbilen kanske nån undrar? För att slippa ha en liten en hängande i foten helt enkelt. Det skulle nog knappast fungera att jobba om han såg mig hela tiden. Så därför husbilen! När sen husbilen åker i förvaring får jag hitta på nått annat. Nått av pojkarnas skrivbord kommer att fungera bra då, hoppas jag. Får röja lite legon först...

Men nu skall jag återgå till mitt rapportskrivande så att jag blir klar med dagen i tidigt skede o gubben kommer iväg till sitt jobb.



Undrar hur servicen fungerar på detta kontor, finns det månne kaffe klart kl. 9.00!?
 

 

Kommentarer

  1. Vad bra med husbilen som kontor :) Jag har också jobbat på samma ställe i 10 år. När vi reste Europa runt blev jag av med jobbet... Just nu jobbar jag hemifrån, men snart hoppar jag nog på en 6-månadersanställning ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var så bra att jobba därifrån så vi överväger att ha husbilen på gården hela hösten! :)

      Radera
  2. Men så härligt med ett flexibelt jobb där man kan jobba hemifrån! Och gamla chefen var ju väldigt bakåtsträvande som inte tillät det.. Det passar kanske inte alla att jobba hemifrån, men det märker man ju väldigt snabbt om man klarar av att utföra samma saker hemma som man ska utföra på arbetsplatsen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker jag hinner med betydligt mera hemma under samma tid. Hemma skippar man ju alla långa lunchpauser o inte finns det nå jobbkompisar att prata med heller istället för att jobba! :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg