Hösten börjar se ljusare ut


Vad skönt det var att jobba hemifrån! Det kommer jag verkligen att göra om! Inte bara slipper man allt bilsittande o kostnaden för detta utan jag fick så mycket mera gjort också. Både med jobbsaker o hemma!

Börja tidigt o vara klar tills barnen kommer från skolan/förskolan, perfekt! Visst svara i telefon o nått email sen efter det också, men så gott som ledig efter halva dagen. Blir så många flera timmar med barnen. Hinner både leka, göra läxorna o städa upp. Vanliga dagar får man prioritera bort nått av dem. Vi har som regel att läxorna skall vara gjorda innan middagen så då blir det ju pappa som gör dem med honom oftast. Men nu hinner jag också hjälpa till nån dag i veckan o kan lite följa med hur det går på samma gång. Jätte bra!

O gubben är nöjd när han nån dag i veckan kommer iväg till jobbet lite tidigare! Var inte så lätt som jag trodde för honom att ta ut pappaledigt o vårdledigt. Men hoppas det nu löser sig på nått vettigt sätt, för det är verkligen bra för både honom o pojkarna att det är pappa som är hemma ibland. Alla pappor borde testa på det en tid så de såg vad vardagen på riktigt är!

Så dax att dra fram kalendern o pricka in så många hemmajobbdagar som möjligt. Två dagar i veckan får de vara, men med möten, fältjobb o annat så finns det nog inte alltid så många att ta till. Men så många som möjligt. Så mitt rullande "kontor" lär få stå kvar på gården hela hösten!




Kommentarer

Populära inlägg