När tiden var knapp o sen blev ännu mindre


Jag som tyckte jag hade lite tid när jag var hemma... läg då till en timme träning, 8 timmar jobb o en timme i bilen, förutom allt det man hade innan också. Hinner du sova nå alls, undrade en på jobbet! Jo men visst, stupar oftast i säng runt 11 o är uppe igen 5.00! Det blir ju 6 timmar sömn...Ja förutom att det nog är jag som stiger upp om det är nått med barnen, så kanske 4-5 timmar. Som tur har man aldrig behövt nå mycket sömn! 


Så ni får ursäkta om det går en dag utan nått inlägg eller för att det blir som detta, en massa svammel! Kanske det blir bättre sen när man kommer in i rytmen igen. När man blir van med att jobba o sitta vid ett skrivbord hela dagen o att komma hem till ett mindre kaos o försöka hinna göra allt man vill med barnen innan de somnar. Den här 1½ veckan som gått så har det nog bara resulterat i huvudvärk varje dag. Så länge jag var hemma kunde det gå veckor utan huvudvärk men nu varje dag eller t.o.m flera gånger per dag. Bara att konstatera att kontorsjobb verkligen inte är bra för en! Inte stress heller för den delen. Men det är ju bara fram till nyår, då byter vi igen!


Den här lilla ugglefamiljen förgyllde åtminstone min dag!
Pojkarna hade fått dem av sin Fammo. Gubbens kusin som gjort dem. Så söta! 


Kommentarer

Populära inlägg