Hösten o skolstart


Hösten närmar sig, kvällarna känns betydligt kallare o råare än de gjorde förra veckan. Nästan så att man blev tvungen att byta till långbyxor, men bara nästan! Ja o skolorna börjar ju snart också. Vi har då en andra klassare o en förskolpojk i huset. Spännande!

Fixade detta med skolgreijer mycket enkelt detta år. Hade tänkt ta dem med till staden o köpa sånt men så satte vi oss ner med datorn istället. På 5 minuter hade de valt väska, pennfodral o annat o så bara klick o klick o några dagar senare hämta på posten. Istället för att köra 30 minuter till staden, springa i många olika butiker innan man hittar nått de gillar, om man ens hittar nått, det är ju ingen storstad precis, en massa gnäll om olika leksaker o sen hem igen samma tid. Nej tack, väljer 5 minuter med datorn i soffan alla gånger! Väskorna de köpte var jätte bra o hade inte hittats i vår lilla stad! Alla nöjda!

Så då var den saken fixad o alla andra saker förkolpojken skall ha med också. Inneskor, gummistövlar, "kura"-kläder (regnkläder alltså), jumppakläder, vattenflaska o påse o var det månne ännu nått!? Blir så mycket enklare sen när de är i skolan, åtminstone slipper man regnkläderna. 

Egentligen så hade de ju inte behövt nya väskor alls. Behöver man köpa nya varje år egentligen, om de gamla är helt bra? Jag vill minnas att jag själv nog fick ny varje år. Men frågar man min mamma så fick jag det inte. Undrar vems minne det är som sviker här?! Tror det är hennes denna gång. Men jag tänker så här om den här saken, det är ju inte super roligt att börja skolan igen o då måste man ju hitta nått roligt med saken. Då är en ny väska en sånn rolig sak! Sen hade jag nog en liten baktanke i år också. Romeo hade en Fjällrävens Kånken väska ifjol, jätte fin o bra o han gillade den, men nu ville han ha nått mera roligt. Jag har länge velat ha en Kånken, som arbetsväska när man åker på exkursioner o sånt (fältkläder o handväska fungerar inte så bra o 70€ för en ryggsäck åt mig själv är mycket) o nu kan det ju hända att jag får låna hans gamla väska! :) Alla nöjda!



Kommentarer

Populära inlägg