Få igång träningen igen

Som alla säkert förstått vid det här laget så vill jag bli kvitt mina extra kilon o ja så snabbt som möjligt. Tyvärr så försvinner de inte av sig själv, utan måste jobbas bort. 
Så crosstrainern är i flitig användning igen. O nu har jag också fått underhållning medan jag tränar. Ja förutom Kevin som också oftast är med o jumppar. Han använder gubbens 1 kg hantlar som blivit kvar efter gubbens olycka. Passande tyngd åt honom när han nu vill vara med.
Underhållningen är alltså tv:n framför crosstrainern. Kan inte förstå att jag inte tidigare tänkt på att använda husbilens tv till detta. Helt onödigt att den står i skåpet hela vintern. 
Så träning medan man tittar på The bold and the beautiful och Emmerdal varje vardagskväll! Perfekt! 


Ja o så kör jag denna app: MammaMage. 2,99€ tror jag den kostade!

"Bli kvitt den putande mammamagen – oavsett barnens ålder. Första appen med övningar speciellt framtagna för att få bukt med mammamagen!"

Vill verkligen bli av med put-magen! Så kanske man skulle testa på att träna rätt den här tredje gången. O inte bara köra igång med sit ups o liknande övningar genast. För på det sättet får åtminstone inte jag bort magen. Testad sak!

Att göra dessa övningar tar inte många minuter per dag. Så man kan åtminstone inte skylla på att man inte har tid. 10 dagar håller man på med en nivå o när man gjort dem så öppnas en ny nivå. Förtillfället är jag på nivå 3. Inga svåra övningar där ännu. Nästan löjliga tycker man ibland o skall dessa nu vara till nån nytta har jag tänkt flera gånger. Får se om det sen har nån verkan. 


Kommentarer

Populära inlägg