Baby blått o vitt

10 dagar kvar till Namnfesten, men tror att det mesta är under kontroll nu. Ja förutom att tårtan inte är beställd o jag inte har nå kläder. Ena problemet lättare att fixa än det andra... 
Har en klänning eller många, men de passar ju inte riktigt för tillfället. Så på lördag blir det att stressa runt i butikerna då!
Tårtan skall jag fixa idag... Vill ha en flervånings tårta, men typ en blandning av tårtorna nedan. Krona på toppen, stjärnor på sidorna, men skall den vara helt blå eller en våning vit också?!
O så det svåraste som jag inte ens tänkt på förrän idag, var helt fast på utseendet bara, alltså vad skall tårtan ha för innehåll? Den borde ju smaka bra också... 
Är så dålig på sånt så får väl fråga vad de rekommenderar! Kommer alltså att beställa tårtan. 
Mamma tyckte att hon inte klarar av en flervånings o eftersom hon gör smörgåstårtorna så finns det inte tid heller. Svärmor har också redan många blå o vita bakverk att fixa o själv skulle jag inte ens försöka mig på nån tårta. Kan riktigt föreställa mig hur ful den skulle bli. Så den stressen slipper jag gärna. 


Dekorationerna är ännu på posten o inget är egentligen fixat ännu. För att inte tala om allt som skall städas också... Finns en bra plan nog o det sägs ju att bra planerat är hälften gjort...


Ok, detta inlägg gjorde mig bara stressad. Märker att jag har det mesta kvar ännu. Kanske man borde börja städa o fixa lite istället för att sitta vid datorn...

Kommentarer

Populära inlägg